וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד: אם בג"ץ יפסול את דרעי - נתניהו חייב לפטר אותו מיד

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 12:02

משה סעדה, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, אמר בריאיון ל-103 כי "אלו הכללים ואנחנו מצייתים לכללים. זה חלק מהמשמעות והמהות של מדינה דמוקרטית". על המהפכה המשפטית: "יהיו תיקונים שמאוד חשובים לצד השני כי חייבים לנהל שיח, אבל הרפורמה תעבור"

בווידאו: ח״כ אברהם בצלאל מש״ס בראיון לקראת ההכרעה של בג״ץ סביב המינוי של יו״ר המפלגה אריה דרעי לתפקיד שר/ערוץ כנסת

חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, אמר היום (רביעי) כי אם בג"ץ יפסוק שיו"ר ש"ס אריה דרעי לא יכול לכהן כשר, על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר אותו באופן מיידי. "הכלל הבסיסי הוא שברגע שבית משפט פוסק - צריך לציית לפסיקה. אין פה שאלה, זה חד ערכי", אמר סעדה ב"שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "אלו הכללים ואנחנו מצייתים לכללים. זה חלק מהמשמעות והמהות של מדינה דמוקרטית".

לדבריו, פיטורי דרעי לא בהכרח יביאו לטלטלה בקואליציה: "אני חושב שזה עניין של השקפת עולם וערכים. ואני חושב שיש פה קואליציה מגובשת, עם יחסית תפיסת עולם מאוד קרובה, שגם מעוניינת לקדם את הרפורמה המשמעותית".

משה סעדה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"חובה לציית לפסקת בג"ץ". ח"כ סעדה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

סעדה לא מתיימר לדעת כיצד יפעל נתניהו, ואומר כי הדבר תלוי גם בסיבה שבגינה בג"ץ עלול לפסול את מינוי דרעי. "בית משפט קבע שזה אפשרי בעבר, הפעם נוסף לו התיק האחרון, התיק הזה הוא תיק מורכב מאוד".

עוד התייחס סעדה למהפכה המשפטית שמקדם השר לוין ואמר כי "ברור לי שהרפורמה הולכת לעבור, כי כך ראוי ונכון. יהיו תיקונים כי חייבים לנהל שיח. השיח המתלהם ששמענו מאהרן ברק ומנשיאת העליון הוא לא ראוי. זו לא דרכנו. נכון, אני שומע גם בצד שלנו שיח מתלהם".

אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

"הרפורמה תעבור כמעט ברובה המוחלט", הוסיף סעדה. "השינויים ינבעו מכך שננהל שיח, ובתוך השיח יהיו דברים שיהיו מאוד מאוד חשובים לצד השני, ואנחנו נוכל לחיות איתם, אז אני מניח שנשנה. אבל כדי שאני אדע מה יהיו השינויים, צריך לנהל שיח עם הצד השני, עד היום אין שיח, יש צד מתלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully