וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים מוכנה לחדש את התיווך בין ישראל לחמאס בסוגיית השבויים

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 9:00

בעיתון אל-אחבאר הלבנוני דווח כי בקהיר מעוניינים להתניע את המו"מ התקוע, על רקע פרסום הסרטון של מנגיסטו מהשבי. עוד דווח כי חמאס מציע כי בשלב הראשון בעסקה ישוחררו מנגיסטו והישאם א-סייד ויימסר מידע על החללים גולדין ושאול תמורת אסירים "פחות מסוכנים"

בווידאו: חמאס מפרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

מצרים הביע נכונות לחדש את מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס בסוגיית השבויים והאסירים - כך דווח היום (רביעי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה. זאת אחרי שביום שני פרסם חמאס תיעוד ראשון מהשבי של אברה מנגיסטו, שמוחזק בעזה מאז 2014, על רקע חילופי הרמטכ"לים בישראל.

על פי הדיווח באל-אחבאר, חמאס הביע נכונות בשיחות עם מצרים לחדש את המשא ומתן מהמקום שבו הם הפסיקו ולאפשר את יישומו של השלב הראשון בעסקה - שחרורם של מנגיסטו ושל הישאם א-סייד, בנוסף למידע על החללים הדר גולדין ואורון שאול. זאת, בתמורה למשוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש, ולשחרור נשים, ילדים, מבוגרים וחולים מבתי הכלא בישראל.

עוד דווח כי מצרים עדכנה את חמאס שהיא נערכת לחדש את המגעים עם הממשלה החדשה בישראל סביב סוגיית השבויים והאסירים. בקהיר, על פי אל-אחבאר, ממתינים למינוי מתאם חדש בישראל לסוגיית השבויים שיחליף את ירון בלום שהתפטר באוקטובר.

חמאס מפרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה 16.01.23. חמאס, מערכת וואלה
חמאס מפרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה 16.01.23/מערכת וואלה, חמאס

ישראל מסרבת לשחרר אסירים עם "דם על הידיים", ולפי הדיווח יישום ההסכם בשני שלבים יוכל לענות על הסוגייה - כך שבשלב הראשון ישוחררו אסירים פחות בכירים תמורת שני האזרחים, שאותם מתעקשים בחמאס לתאר בתור "חיילים".

מקורות בחמאס אמרו לאל-אחבאר שישראל, בשלב זה, "עדיין משבשת כל ניסיון להגיע להסכם חילופי שבויים" והאשימו אותה בנסיגה קבועה מההבנות שאליהן היא מגיעה עם קהיר. "היא חולמת שהסוגייה תסתיים מבלי להציע את המחיר הראוי שיספק את העם הפלסטיני", אמרו הגורמים על ישראל.

עוד בוואלה

נתניהו: "קיבלנו אישור נוסף לכך שמנגיסטו חי, האחריות לגורלו - כולה על חמאס"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully