וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בסין: קיבלנו הנחיות להימנעות משיוך קורונה לסיבת מוות

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 5:12

הרופאים הונחו לסווג את סיבת המוות למחלה אחרת בה היה חולה המטופל, ובאם לא הייתה כל מחלה אחרת - לדווח זאת למומנים, שיעבירו זאת ל"התייעצות מומחים". "הפסקנו לסווג מקרי מוות מנגיף הקורונה מאז הפתיחה המחודשת בדצמבר", סיפר רופא במדינה, "כולם חיובים", הוסיף

בווידאו: בתי חולים ובתי קברות בסין עמוסים/רויטרס

רופאים בסין הונחו "לנסות" שלא לכתוב כסיבת מוות בתעודות פטירה - סיבה הנוגעת לנגיף הקורונה ולסיבוך במחלה. במקום זאת, באם למטופל הייתה מחלה אחרת, עליהם לציינה כגורם המוות. עוד לפי ההנחיות, רופאים המאמינים כי בכל זאת מותו של מטופל נגרם אך ורק על ידי דלקת ריאות כתוצאה מהנגיף, ידווחו לממונים עליהם, שיעבירו זאת לשתי רמות של "התייעצות מומחים" טרם קבלת האישור למוות מסיבה זו.

שישה רופאים שונים בבתי חולים ציבוריים ברחבי סין סיפרו לרויטרס כי קיבלו הנחיות דומות, או שהם מודעים לכך שבבתי החולים בהם הם עובדים - בעלי מדיניות מסוג זה. כמו כן, גם קרובי משפחה של חולים שמתו מסיבוכים במחלה בנגיף העידו כי שם המחלה כלל לא הופיע בתעודת הפטירה.

"הפסקנו לסווג מקרי מוות מנגיף הקורונה מאז הפתיחה המחודשת בדצמבר", אמר רופא בבית חולים ציבורי גדול בשנחאי. "אין טעם לעשות את זה כי כמעט כולם חיוביים". הרופאים, סירבו להיחשף בשמותיהם מכיוון שהם כלל אינם מורשים לדבר עם התקשורת.

התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023. רויטרס
"הפסקנו לסווג מקרי מוות מנגיף הקורונה מאז הפתיחה המחודשת בדצמבר". התפרצות נגיף הקורונה בשנגחאי/רויטרס

ההנחיות, הובילו לביקורת מצד מומחי בריאות עולמיים וארגון הבריאות העולמי על כך שסין לא דיווחה מספיק על מקרי המוות מנגיף הקורונה במדינה, בעודו משתולל מאז שנטשה את משטר ה"אפס-קורונה" הקפדני שלה בדצמבר.

ביום שבת, דיווחו גורמים רשמיים כי 60,000 בני אדם שחלו בנגיף הקורונה מתו בבתי חולים מאז מדיניות פניית הפרסה של סין, עלייה של פי עשרה בערך מהנתונים שדווחו בעבר. אך עדיין, הנתונים רחוקים מציפיות המומחים הבינלאומיים, שטענו כי סין עלולה להציג תמונה לפיה יותר ממיליון מקרי מוות קשורים לנגיף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully