וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הגבולות נפתחים - מבקרי מדיניות הקורונה נענשים

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 12:07

סין סגרה חשבונות מדיה חברתית של יותר מאלף מבקרי מדיניות הקורונה של הממשלה, על רקע פתיחת הגבולות והסרת המגבלות לאחר שלוש שנים. פלטפורמת Sina Weibo: "החברה תמשיך לחקור ולנקות תכנים לא חוקיים ולייצר אווירה קהילתית הרמונית וידידותית בעבור מרבית המשתמשים"

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

סין סגרה חשבונות מדיה חברתית של יותר מאלף מבקרי מדיניות הקורונה של הממשלה, על רקע פתיחת הגבולות והסרת המגבלות לאחר שלוש שנים. הפלטפורמה הפופולארית Sina Weibo דיווחה כי טיפלה ב-12,854 הפרות מדיניות, כולל מתקפות על מומחים, אקדמאים ועובדי בריאות והחרימה 1,120 חשבונות.

המפלגה הקומוניסטית השלטת מסתמכת על הקהילה הרפואית שתצדיק את המדיניות הדרקונית שיישמה במהלך המגפה, כולל סגרים, בידודים ובדיקות המוניות שפסקו כולם באופן פתאומי בחודש שעבר, מה שהוביל לגל של הידבקויות ברחבי המדינה.

"החברה תמשיך לחקור ולנקות תכנים לא חוקיים ולייצר אווירה קהילתית הרמונית וידידותית בעבור מרבית המשתמשים", מסרה Sina Weibo בהצהרה.

סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
ממהרים לטוס אחרי שלוש שנים/רויטרס
סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
שדות תעופה מתמלאים/רויטרס

סין מתמודדת על גל של מקרים חדשים ואשפוזים במרבית הערים שהובילו לעומס חסר תקדים בבתי החולים עד כי, על פי דיווחים, משפחות שורפות את גופות יקיריהן ברחוב בשל חוסר מקום בבתי קברות. זאת בתקופה העמוסה ביותר בדרכים, שבה מיליוני סינים עולים לכבישים ונוסעים הביתה לכבוד ראש השנה הסיני.

משרד התחבורה קרא לנוסעים ביום שישי לצמצם נסיעות והתאספויות, בעיקר כשמדובר באנשים מבוגרים, נשים בהריון וילדים קטנים, או אנשים עם מחלות רקע. אנשים שנוסעים בתחבורה ציבורית התבקשו לעטות מסכות ולשים לב להיגיינה אישית ולבריאותם. למרות זאת, סין ממשיכה קדימה עם התוכנית לבטל בידוד חובה לזרים שנכנסים למדינה.

בייג'ינג מתכננת גם לבטל את הדרישה מהסטודנטים בעיר להגיש בדיקת קורונה שלילית כדי להיכנס לקמפוס, כשיחלו הלימודים שוב ב-13 בפברואר לאחר החופשה. בתי הספר חייבים לשוב ללימודים בכיתות עצמן, אף שיוכלו לעבור לשיעורים מקוונים במקרה של התפרצות חדשה.

עם זאת, העובדה שממשלת סין אינה חושפת את המספרים האמיתיים של הנדבקים והמתים בשילוב ביטול בדיקות והגל החדש, הובילו ממשלות ברחבי העולם להטיל מגבלות על סינים שרוצים להיכנס אליהן. ארגון הבריאות העולמי (WHO) הביע חשש לגבי היעדר הנתונים מסין, ואילו ארצות הברית דורשת בדיקה שלילית 48 שעות לפני ההגעה.

סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
שדות תעופה מתמלאים/רויטרס
סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
שדות תעופה מתמלאים/רויטרס
סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
ההמלצה להמשיך לעטות מסכות/רויטרס

היום, נציבות הבריאות הלאומית של סין דיווחה על 10,681 מקרים חדשים, ובסך הכל, 482,057 מקרים במדינה כולה. מקרי המוות הסתכמו ב-5,267. ארצות הברית מעריכה כי יותר ממיליון בני אדם מתו מבין 101 מיליון מקרים.

במקביל, הונג קונג מתכננת היום לפתוח מחדש את מעבר הגבול שלה עם סין היבשת ולאפשר לעשרות אלפי אנשים לחצות מדי יום ללא דרישת בידוד. העיר הסינית נפגעה קשות מהקורונה, וגבולות היבשה והים שלה היו סגורים במשך כמעט שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully