וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפורסמים רבים בסין מוצאים את מותם, ומציפים חשש לטיוח של הקורונה בידי הממשל

עודכן לאחרונה: 6.1.2023 / 9:48

אחד השחקנים הסינים המוכרים, זמרת הסופרן מפתיחת האולימפיאדה ושחקן כדורסל מפורסם הם רק חלק מהסליבריטאים שמצאו את מותם מאז ההקלה בהגבלות הקורונה במדינה. כעת, גולשים רבים ברשתות החלו לפקפק בנתונים הרשמיים שמפרסמת בייג'ין על מקרי המוות במגפה. "הרבה אנשים מתו"

בווידאו: בתי חולים ובתי קברות בסין עמוסים/רויטרס

שורה של מקרי מוות בקרב ידוענים ואישי ציבור ברחבי סין מעוררת חשש שמספר המתים בפועל מנגיף הקורונה עשוי להיות גבוה בהרבה מכפי שהרשויות מדווחות. לפי דיווח בגרדיאן, רבים ברשתות החברתיות הסיניות מתאבלים על מותו של השחקן גונג ג'ינטאנג, שמת בגיל 83 ביום השנה החדשה. הוא נודע בעיקר בזכות גילום דמותו של האב קאנג בסיטקום "משפחת קאנג", ששודר לראשונה בשנת 2000.

בתקשורת המקומית דיווחו על מותו, אך סיבת המוות לא התבררה. "אני כל כך כועסת", כתבה גולשת ב-Weibo, רשת חברתית בסין. "הוא מייצג את הזיכרון שלנו לאורך שני דורות".

בחודש שעבר הזדעזעו חובבי האופרה בבייג'ינג מפטירתה הפתאומית של צ'ו לנלן, זמרת סופרן בת 40 שהופיעה באולימפיאדת בייג'ינג 2008. בהספד שפרסמה מכללת אומנויות האופרה של בייג'ינג נכתב כי צ'ו, שלימדה במוסד, מתה ממחלה. בני משפחתה אמרו כי הם עצובים על מותה, אך לא פירטו את סיבתו, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023. רויטרס
מטופלים חולי קורונה בבית חולים בשנגחאי, אתמול/רויטרס

סין הקלה בחודש שעבר את הגבלות מדיניות אפס-הדבקה שלה, מה שהוביל לזינוק במספר הנדבקים בקורונה - כאשר בתי החולים ומשרפות הגופות הוצפו במהירות. בסוף דצמבר, נציבות הבריאות הלאומית של סין הפסיקה לפרסם נתוני קורונה יומיים. ארגון הבריאות העולמי מתח מוקדם יותר השבוע ביקורת על ההגדרה "הצרה מאוד" של סין למקרי מוות מקורונה, והזהיר כי הנתונים הרשמיים אינם מראים את ההשפעה האמיתית של ההתפרצות.

סין דיווחה רק 22 מקרי מוות מקורונה מאז דצמבר, וצמצמה באופן דרמטי את הקריטריונים לסיווג מתים כאלה. כלומר, הנתונים הסטטיסטיים של בייג'ינג עצמה על הגל חסר התקדים נתפסים ככאלה שלא משקפים את המציאות.

מקרי המוות האחרונים של אנשי ציבור כמו גונג וצ'ו הובילו רבים בסין לפקפק בנתונים הרשמיים גם כן.
תחת ההאשטאג "גל הקורונה הראשון לא גרם לכמות עצומה של מקרי מוות", המתייחס לציטוט מדצמבר של פקיד בריאות סיני, גולשים סינים רבים הטילו ספק במה שהם כינו הערכת חסר ענקית במספר המתים. להאשטאג היו יותר מ-220 מיליון צפיות.

עוד בוואלה!

חוזרים לנקודת ההתחלה? בעולם מגבילים תיירים מסין, בישראל - הכניסה חופשית

לכתבה המלאה
התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023. רויטרס
מטופלים חולי קורונה בבית חולים בשנגחאי, אתמול/רויטרס

"בין אם זה אקדמאים, סלבריטאים או קרובי משפחה וחברים שלי שנמצאים בקשר קרוב - אני באמת מרגיש שהרבה אנשים מתו, אבל מומחים כל הזמן אומרים שזה לא היה המקרה", הגיב אדם אחד. משתמש אחר אמר: "כמה אנשים שיש להם תרומה גדולה למדינה מתו? וכל אלה היו סלבריטאים".

וואנג ג'ינגגואנג, במאי קולנוע עטור פרסים הידוע בעיקר בזכות סרטו "לעולם אל תחזור" מ-2013, היה גם הוא בין מקרי המוות האחרונים, ומת בחודש שעבר בגיל 54. ני ג'ן, תסריטאי סיני נודע בן 84, מת בחודש שעבר. ני היה ידוע בכתיבת הסרט הקלאסי משנת 1991 "הרם את הפנס האדום".

גם כוכב הכדורגל לשעבר וואנג רוג'י היה בין המתים בחודש שעבר. התקשורת הממלכתית הסינית דיווחה כי הוא מת מקורונה בגיל 37. "דמויות ציבוריות רבות מתו, ורבות מהן הלכו לעולמן בגיל צעיר", כתב בחודש שעבר משפיען רשת בעל מאות אלפי עוקבים. "מקרי המוות האלה פורסמו, אבל עדיין היו עוד הרבה אנשים רגילים שסבלו ומתו שלא פורסמו ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully