וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לנקודת ההתחלה? בעולם מגבילים תיירים מסין, בישראל - הכניסה חופשית

29.12.2022 / 11:33

איטליה הודיעה על חובת בדיקת קורונה למגיעים מסין לאחר שהתגלה כי כל נוסע שני - חולה בנגיף. ארה"ב, יפן והודו הלכו בעקבותיה - בצרפת החליטו לא להטיל מגבלות. ממשרד הבריאות והפנים נמסר: "לא שוקלים הגבלות כלשהן". בינתיים בסין בתי החולים מלאים עד אפס מקום

בווידאו: מחאה נגד הגבלות הקורונה בשנחאי, סין/רויטרס

ברחבי העולם החלו בנקיטת צעדים נגד התפשטות נגיף הקורונה בעקבות הגל החדש איתו מתמודדות כעת הרשויות בסין. ארצות הברית הודיעה כי החל מ-5 בינואר, סינים שרוצים להיכנס אליה חייבים להראות בדיקת קורונה שלילית שנערכה יומיים לפני הטיסה. איטליה, יפן, הודו, מלזיה וטייוואן הודיעו אמש (רביעי) על חובת ביצוע בדיקות לכל אדם שיגיע מסין. בצרפת דווקא החליטו לא להטיל מגבלות בגבול. עם זאת, ממשרדי הבריאות והפנים הישראליים נמסר כי כרגע לא צפויה הגבלה על המגיעים מסין.

משרד החוץ הסיני הגיב לצעדים מצד ארצות הברית וקרא לכל הצדדים לעבוד יחדיו כדי להבטיח מעבר בטוח של אנשים בין מדינות ויציבות בשרשרות האספקה הגלובליות.

איטליה, שהייתה המדינה הראשונה באירופה שנפגעה קשות מהתפשטות הנגיף בחודש פברואר 2020, היא כעת הראשונה שנוקטת בצעדים מחמירים ומטילה בדיקות חובה על אנשים שיגיעו מהמדינה האסייאתית בה גם פרצה המגיפה. בנמל התעופה הראשי במילאנו, מלפנסה, החלו לפני כיומיים בבדיקת נוסעים שהגיעו מבייג'ין ושנגחאי, ולפי התוצאות - אחד מתוך שני נוסעים נדבק.

שר הבריאות האיטלקי לא אמר אילו אמצעים יוטלו על מטיילים שייתגלו כחיוביים, אך ראשי מוסדות הבריאות המקומיים במדינה אמרו שהחיוביים לנגיף ייאלצו להיכנס להסגר בבניינים שיוקצו על ידי הרשויות.

תיעוד מבית החולים בסין. אדי שפירא, אתר רשמי
בתי החולים מלאים עד אפס מקום וקורסים. תיעוד מבית החולים בסין/אתר רשמי, אדי שפירא

יפן שהודיעה שתדרוש גם מהמגיעים מסין תוצאה שלילית בבדיקת קורונה החל מיום שישי הקרוב. בטיוואן הודיעו כי יבצעו זאת מיום ראשון. בהודו כבר החלו לאכוף ודורשים ביצוע בדיקות בכניסה למדינה, במלזיה מתכוונים להצטרף ולהגביל נכנסים למדינה.

ביום שלישי, פורסם כי בתי החולים בסין מלאים עד אפס מקום ומבוגרים מתים ללא טיפול. מספר המקרים החדשים ומקרי מוות מקורונה במדינה אינו ידוע משום שסין החליטה לא לפרסם יותר את המניין היומי. על פי נתונים של חברת הנתונים איירפיניטי הבריטית, יש כעת יותר ממיליון מקרים חדשים ו-5,000 מקרי מוות ביום מקורונה. בשבוע שעבר דיווחה בייג'ינג על 4,000 מקרי קורונה חדשים יומיים וכמה מקרי מוות בודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully