וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע התפרצות קורונה מחודשת: סין פותחת את הגבולות לאחר 3 שנים

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 11:09

הצעד הוא האחרון בשורת צעדים שהובילו לביטול מדיניות אפס קורונה הדרקונית של המשטר, שגרמה להתפרצות מחאה ציבורית מוקדם יותר השנה. מספר המקרים חדשים ומקרי מוות מקורונה אינו ידוע, משום שסין החליטה לא לפרסם יותר את המניין היומי

החיים בבייג'ינג חוזרים לשגרה לאחר ביטול מגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

לאחר שלוש שנים, סין מבטלת את חובת הסגר על תיירים זרים שנכנסים לתחומה. החל מה-8 בינואר, הגבולות הסגורים של המדינה האסייתית ייפתחו למברים לצורכי עבודה, לימודים או תיירות.

הצעד הוא האחרון בשורת צעדים שהובילו לביטול מדיניות אפס קורונה הדרקונית של המשטר, שגרמה להתפרצות מחאה ציבורית מוקדם יותר השנה.

ההחלטה מגיעה על רקע התפשטות מחודשת של הווירוס בסין בשל ביטול המגבלות. על פי דיווחים, בתי החולים מלאים עד אפס מקום ומבוגרים מתים ללא טיפול.

מספר המקרים חדשים ומקרי מוות מקורונה אינו ידוע משום שסין החליטה לא לפרסם יותר את המניין היומי. על פי נתונים של חברת הנתונים איירפיניטי הבריטית, יש בסין כעת יותר ממיליון מקרים חדשים ו-5,000 מקרי מוות ביום מקורונה. בשבוע שעבר דיווחה בייג'ינג על 4,000 מקרי קורונה חדשים יומיים וכמה מקרי מוות בודדים.

תיעוד מבית החולים בסין. אדי שפירא, אתר רשמי
מתקן בידוד של המדינה/אתר רשמי, אדי שפירא
מהומות בסין. רויטרס
מהומות בסין בעקבות המדיניות הנוקשה של המשטר/רויטרס

סין היא הכלכלה הגדולה האחרונה בעולם שנעה לכיוון מדיניות של "חיים לצד הקורונה", לאחר שלוש שנים של סגרים, גבולות סגורים ובידוד חובה לחולים והקרובים אליהם.

מדיניות "אפס הקורונה" הנוקשה פגעה קשות בכלכלה והובילה את האזרחים לנקודת רתיחה. התסכול בשל המדיניות התפרץ בנובמבר במחאה ציבורית נדירה נגד הנשיא שי ג'ינפינג, מהש הוביל את המשטר לבטל בהדרגה את מגבלות הקורונה .

אך הגבולות הסגורים נותרו המגבלה האחרונה. מאז מרץ 2022, כל מי שנכנס לסין היה חייב לעבור בידוד חובה במתקן של המדינה - למשך שלושה שבועות. באחרונה צומצם הבידוד לחמישה ימים.

אתמול (שני) הודיעה נציבות הבריאות הלאומית כי דרגת החומרה של הווירוס יירד לקטגוריה B ב-8 בינואר, כלומר, הבידוד יבוטל, אם כי הנכנסים למדינה עדיין יזדקקו לבדיקת PCR, והמגבלה על מספר הטיסות היומי שנכנסות לסין גם כן תבוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully