וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנים אחרי שנורה באום אל-חיראן - משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן דורשת ועדת חקירה

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 0:00

משפחתו של המורה שנורה למוות על ידי שוטרים פנתה לח"כים ושרים "כדי לטהר את שמו, שהאירוע הזה יילמד ולא יישכח". אחיו, ג'בר, סיפר כי משפחתו של יעקוב נמצאת ללא קורת גג, וללא קרקע כדי לבנות את ביתם. "אנחנו רוצים להשריש את מורשתו של יעקוב למען חיים משותפים בנגב"

בווידאו: אחיו של יעקוב אבו אל-קיעאן מגיב להתנצלת נתניהו/צילום: שי מכלוף

שש שנים אחרי שנורה למוות יעקוב אבו אל-קיעאן באום אל-חיראן, על ידי שוטרים שטענו שחשבו כי הוא מחבל - משפחתו דורשת מהמדינה להקים ועדת חקירה ממלכתית. "עתרנו לבג"ץ כדי לטהר את שמו של יעקוב, ולהביא את השוטרים לדין כדי שהאירוע הזה יילמד ולא יישכח", אמר לוואלה! אחיו, ג'בר.

התקרית באום אל-חיראן התרחשה בינואר 2017, כשבמהלך פינוי הכפר נורה למוות אל-קיעאן על ידי שוטרים שחשבו כי מדובר בניסיון פיגוע דריסה. מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך, והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מיהרו לקבוע אחרי האירוע כי מדובר בפיגוע. כשנה וחצי לאחר המקרה, סגר פרקליט המדינה דאז שי ניצן את התיק נגד השוטרים שהיו באירוע, והוסיף כי אין די ראיות לקבוע בוודאות אם אבו אל-קיעאן התכוון לבצע פיגוע, או איבד שליטה ברכב.

יעקוב אבו אל-קיעאן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"לטהר את שמו". יעקוב אבו אל-קיעאן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

משפחתו של יעקוב מבקשת שוועדת החקירה "תבדוק את השתלשלות האירוע וגילוי האמת" ושואפת "לפתוח את חקירת הנושא מחדש". כמו כן, המשפחה מבקשת למצוא פתרון הולם למשפחתו לדיור לאחר הריסת בתיהם באום אל-חיראן, "לסיים את העוול הנוראי שנגרם בעקבות הרצח ולסייע להם לבנות את עתידם בכבוד".

"אנחנו דורשים לפתוח ועדת חקירה ממלכתית כדי להבין מה קרה באותו אירוע", אמר ג'בר. "המשפחה של יעקוב עדיין נמצאת ללא קורת גג ואין להם קרקע כדי לבנות את ביתם. משפחתו עדיין מתגוררת בצריפים, ללא תנאים. אנחנו רוצים להשריש את מורשתו של יעקוב למען חיים משותפים בנגב". עוד אומר האח, כי הם מבקשים לטהר את שמו של יעקב באופן מוחלט, וקרא להגיע ולבקר את המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully