וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הריסת כפר לטובת הרחבת מכרה פחם: גרטה תונברג נעצרה בגרמניה

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 21:53

בת ה-20, הידועה בפעילותה הרבה בתחום האקלים ואיכות הסביבה - נעצרה במחאה שכללה כ-6,000 מפגינים. אלו, חסמו את הכניסה למכרה בכוונה למנוע מהדחפורים להיכנס אליו - לאחר שהממשלה התירה את הפעילות. "בגידה בדורות ההווה והעתיד"

בווידאו: גרטה תונברג במחאה על משבר האקלים בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

האקטיביסטית ופעילת האקלים גרטה תונברג בת ה-20 נעצרה היום (שלישי) במחאה נגד הריסת כפר בגרמניה, לטובת הרחבתו של מכרה פחם במקום. כ-6,000 בני אדם נכחו בהפגנה, תוך שחלקם חוסמים את הכניסת למכרה בגופם, ומונעים את כניסת הדחפורים למקום.

פינוי הכפר שממוקם במדינת נורדריין-וסטפאליה אושר קודם לכן, בעסקה בה התירה הממשלה את הריסתו. זאת, לטובת הרחבתו של מכרה פחם מרכזי שבמקום. המפגינים שהגיעו למקום בסוף השבוע שעבר מחו על החלטת הממשלה, בעוד חלקם, וביניהם תונברג - נשארו באתר וחסמו את הכניסה למכרה גם היום,

"בגידה בדורות ההווה והעתיד", כינה אחד המפגינים את החלטת הממשלה על הרחבת המכרה. "גרמניה היא אחת המדינות המזהמות בעולם, עליה להיות אחראית", הוסיפה תונברג לטענותיו.

גרטה תונברג נעצרה במחאה בגרמניה, 17 בינואר 2023. רויטרס
גרטה תונברג נעצרה במחאה בגרמניה/רויטרס

"גרטה תונברג הייתה חלק מקבוצת הפעילים במקום", נמסר מטען המשטרה המקומית. "היא נעצרה, ונלקחה על ידינו יחד עם שאר המפגינים אל מחוץ לאיזור הסכנה. עוד הוסיף כי אחד מהפעילים שבמקום, נכנס לתוך המכרה עצמו תוך שהוא מתנגד להוראות המשטרה הקוראות לו לעצור.

גרטה תונברג נעצרה במחאה בגרמניה, 17 בינואר 2023. רויטרס
"גרמניה היא מהמדינות המזדהות בעולם"/רויטרס

עם זאת, מהמשטרה המקומית נמסר כי העצורים, ביניהם תונברג, ישוחררו בהקדם. "אין סיבה להחזיק אותם ימים", טענו. "זה עלול יכול לקחת כמה שעות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully