וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות החייל מפיצוץ רימון בחדרו: תחמושת נפיצה נוספת אותרה בחדר סמוך

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 10:29

בצה"ל ממשיכים לחקור את התקרית הקטלנית שהביאה למותו של רב"ט זינובייב מחטיבת כפיר, שנהרג כשרימון רסס שהיה בתיק של אחד הלוחמים התפוצץ בבסיס בבקעת הירדן. 3 אחרים נפצעו קשה וקל. מהחקירה עולה כי באותו זמן חלה הפרה חמורה נוספת של הוראות הבטיחות

בווידאו: כוחות צה"ל ומג״ב הרסו את בתי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד ,הכפר רומאנה, 8 באוגוסט 2022/דובר צה"ל

תחמושת נפיצה שסיכנה חיי לוחמים הוצבה גם בחדר סמוך לחדרו של החייל שנהרג השבוע מפיצוץ רימון - כך עולה מחקירת התקרית הקטלנית שהביאה למותו של רב"ט דניס זינובייב, ובעקבותיה נפצעו עוד שלושה לוחמים, בהם אחד קשה. הימצאות תחמושת נפיצה מסוג זה במגורי החיילים נחשבת להפרה חמורה של הוראות הבטיחות שאוסרות הכנסת תחמושת נפיצה לאזור זה בבסיס.

זינובייב, תושב פתח תקווה בן ה-18, נהרג מפיצוץ רימון בחדרו בבסיס בבקעת הירדן בין שבת לראשון. מותו של החייל נקבע לאחר מאמצי החייאה, ושלושת הפצועים פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר והדסה עין כרם בירושלים.

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת. 14 בינואר 2023. דובר צה"ל
נסיבות המקרה עדיין נחקרות. דניס זינובייב/דובר צה"ל

לאחר האירוע, צה"ל מסר כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות המקרה ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים.

חייל נהרג ו-3 נוספים נפצעו קשה וקל מהתפצצות רימון בבא"ח כפיר. מסוק יחידת 669 של חיל האוויר, הלילה בבא"ח כפיר. 15 בינואר 2023. TPS
פינוי החייל שנהרג בפיצוץ. הלילה/TPS

התקרית התרחשה סמוך לחצות, כשלפתע אירע פיצוץ באחד מחדרי המגורים במחנה בקעות, המשמש לאימון מתקדם של חטיבת כפיר. לפי החשד, רימון רסס, שככל הנראה מיועד למקלע רימונים, והיה בתיק של אחד החיילים - התפוצץ במפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully