וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד נתניהו: "צר לי שבחר לשתף פרסום כוזב"

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 9:54

בהרב מיארה יצאה נגד רה"מ, ששיתף ציוץ של כתב ערוץ 14 יעקב ברדוגו, לפיו היא שאלה את ראש להב 433 מדוע אינו חוקר את חברי הקואליציה. בד בבד, יועמ"שים ופרקליטי מדינה לשעבר חתמו על מכתב חריג נגד תוכנית לוין: "מאיימת להרוס את מערכת המשפט"

בווידאו: מהומה בדיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, מיקרופונים של חברים באופוזיציה הושתקו/ערוץ כנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה יצאה הבוקר (חמישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתבה שהוא "משתף פרסום כוזב". זאת, לאחר שנתניהו שיתף ציוץ של ערוץ 14 על כתבה של יעקב ברדוגו, לפיה היועמ"שית שאלה את ראש להב 433 מדוע אינו חוקר את חברי הקואליציה.

לפי הפרסום בחדשות 14, בהרב מיארה קיימה לאחרונה שיחה עם ראש להב 433 של המשטרה, בה ביקשה ממנו לברר "מדוע אין חקירות שחיתות שלטונית". עוד נכתב כי השיחה התקיימה בין השניים, ולא ברור האם נכחו גורמים מהפרקליטות או מהמשטרה בה.

מוקדם יותר הבוקר תקפו בחריפות שורת יועצים משפטיים לממשלה ופרקליטי מדינה בעבר את התכנית שמקדם שר המשפטים יריב לוין להחלשת מערכת המשפט. במכתב יוצא דופן, כתבו הבכירים כי "הזדעזענו לשמוע" על התכנית של לוין וכי הם "משוכנעים שתוכנית זאת אינה מבשרת את שיפור המערכת אלא מאיימת להרוס אותה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיאה בכנס חיפה למשפט, אוניברסיטת חיפה, 15 בדצמבר 2022. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
"צר לי שבחר לשתף פרסום כוזב". בהרב-מיארה/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

"בין השאר, התוכנית מציעה לשנות את השיטה לבחירת השופטים, ובכך להפוך את בית המשפט העליון ממוסד עצמאי, שפוסק ללא מורא וללא משוא פנים, לגוף מעין-פוליטי שיהיה חשוד בהטיית הדין לטובת השלטון", כתבו המשפטנים הבכירים על ההצעה להגדיל את כוחה של הקואליציה בוועדה.

על המכתב חתומים היועצים לשעבר אהרן ברק - שהיה גם נשיא בית המשפט העליון, אביחי מנדלבליט, יהודה וינשטיין, מני מזוז, יצחק זמיר, מיכאל בן-יאיר, ואליקים רובינשטיין. בנוסף אליהם, חתומים פרקליטי המדינה לשעבר דורית ביניש, עדנה ארבל, ערן שנדר ומשה לדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully