וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש זיכה מטפלת שחנקה למוות ניצולת שואה בטענה שהיא לא שפויה

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 9:12

יואנה מוהין, בת 30 ממולדובה, הואשמה ברצח קשישה בת 97 בה טיפלה. ביהמ"ש המחוזי בחיפה שהוציא לה צו לטיפול מרפאתי כפוי למשך 25 שנה - במקביל הורה בית המשפט לגרשה מישראל. משפחת המנוחה מאוכזבת: "זו רוצחת והיא תמשיך לרצוח"

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה היום (רביעי) מטפלת סיעודית שהואשמה ברצח ניצולת שואה בת 97. השופטים הורו לרשות ההגירה לגרשה מהארץ. לבקשת התובע המבקש לערער, יעוכב ביצוע ההחלטה ב-72 שעות. על פי כתב האישום, יואנה מוהין, בת 30 ממולדובה, טיפלה בקשישה פחות משבועיים עד שהחליטה לחנוק אותה למוות בביתה שבחדרה. עורך הדין דן גלעד שייצג את מוהין מטעם הסנגוריה הציבורית טען לאורך כל הדרך : "היא חולת נפש, מדובר במוות טבעי".

השופטים אבי לוי, ערן קוטון ועידית רז וינברגר השתכנעו אך חלקית. הם קבעו כי המטפלת ביצעה את הרצח אך זיכו אותה בשל אי שפיות. הם מורים על צו מרפאתי כפוי נגדה למשך 25 שנה, כלומר שעל המטפלת להתייצב באופן קבוע לפיקוח במרפאה, מדובר בתקופה המקסימלית הקבועה בחוק.

כמו כן, השופטים הבהירו כי למרות זאת אינם מונעים ממנה לצאת את הארץ ומורים לרשות ההגירה לגרשה בשים לב לכך שהיתר השהיה שלה בישראל פקע זה מכבר. הם שיגרו העתק מהחלטתם לא רק לשר הפנים, אריה דרעי, אלא גם לשר הבריאות במולדובה.

ביהמ"ש זיכה מטפלת שחנקה למוות ניצולת שואה בטענה כי היא לוקה בנפשה. ינואר 2023. יואב איתיאל
מוהין בביהמ"ש/יואב איתיאל

יצוין כי סנגורה של מוהין הביא לבית המשפט אישור, שהתקבל באמצעות קונסול מולדובה בישראל, ובו הצהיר שר המשפטים המולדובי כי הוא "מכיר את ענינה של הנאשמת" ומתחייב מפורשות לטפל בו. השר הודיעה בשם ממשלת מולדובה, לנוכח ייחוד המקרה, כי ממשלתו מוכנה לקבל את מוהין בחזרה לארצה. היא מצידה הצהירה כי היא יודעת שעם שובה למולדובה היא עשויה להתאשפז לצורך הסתכלות וטיפול לתקופה שאינה ידועה מראש.

בשורה התחתונה, מוהין חומקת מעונש. פאנל פסיכיאטרים של בית החולים "מעלה כרמל" קבע כי לא היתה כשירה במועד הרצח, כנגד חוות דעת של ביה"ח שער מנשה שקבע כי היתה כשירה וידעה להבחין בין טוב לרע, ולמרות שאין חולק שהיום היא כשירה לעמוד לדין. בית המשפט אף מאמץ את עמדת הפסיכיאטר המחוזי כי אין נשקף ממנה סיכון גבוה לשלומה שלה או לשלום הציבור וכי אין מקום להחזיקה במחלקה פסיכיאטרית. "נקיטת אמצעים שכאלה שמורה למשטרים אפלים", קובעים השופטים. כך, כשנקבע שזוכתה בשל אי שפיותה במועד ביצוע הרצח, ושפיותה כיום, היא נותרת בת חורין.

משפחתה של המנוחה ניצולת השואה הביעה את מחאתה בפני בית המשפט. "זו מדינת עולם שלישי. היא תהיה חייבת לעבוד ותגיע הנה בסיבוב נוסף. זו רוצחת והיא תמשיך לרצוח".

גם התובע בני פסקל התקשה לקבל את גזר הדין. "בית המשפט יצר מעגל שיכול להיות שהתוצאה האופרטיבית שלו היא שהנאשמת תישאר במעצר בעיכוב ביצוע עד סוף ימיה. כשבית המשפט קובע שפסק הדין יכנס לתקפו עם הגירוש, כך נוצר המעגל. הם לא יגרשו עד שפסק הדין יהיה סופי".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully