וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא יכול לעבוד ככה": למה החיילים מחכים שעות בתורים לרופא?

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 12:58

על אף שרשת "ביקורופא" נקנסת אם ההמתנה בתורים נמשכת יותר משעה, לפי נתוני צה"ל, בסופי השבוע עלולים לחכות יותר מ-90 דקות. בצה"ל נקטו בשורה של צעדים כדי להקל על העומסים, אך בינתיים נראה שזה עדיין לא מספיק. "פקידות הקבלה מתמודדות עם עשרות חיילים זועמים"

ביקורופא. יחצ,
לפעמים יותר משעה וחצי המתנה. סניף ביקורופא/יחצ

חיילים והורים מותחים ביקורת בתקופה האחרונה על היחס והתסכול כתוצאה מאיכות השירות הרפואי שהם מקבלים בצה"ל ובסניפים עמוסים של "ביקורופא" כמו חיפה, באר שבע, נהריה ועוד. הורה לשני חיילים בשירות סדיר, ציין כי "התורים המשתרכים בסופי שבוע עצומים - גם אם 50% מהחיילים באים לזכות בגימלים ופנייתם לא מוצדקת הרי שהצבא חייב לנהל לדעתי את הנושא אחרת".

עוד ציין ההורה כי השילוב במרפאות בין משפחות עם ילדים לחיילים מתסכלת את שני הצדדים, ואף הוסיף כי לפני כשבוע "בילה" כשעתיים בסניף ביקורופא בנהריה, שטלענתו, קטן מלהכיל את כל המטופלים. ההורה הסביר כי הוא מבין גם את הצד של צוות המרפאה. "ריחמתי ממש על הפקידות שנאלצו לעמוד מול עשרות חיילים זועמים, זה פשוט לא יכול לעבוד ככה". הורים וחיילים נוספים התלוננו על העומס, הצפיפות וזמני ההמתנה שלעיתים עולים על שעתיים ושלוש שעות במרפאות ביקורופא.

חיילת בביקור רופא (אילוסטרציה). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כבר לא צריך להגיע לסניף - יש אפליקצייה. חייל בסניף ביקורופא/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

גורמים בצה"ל, שמעורבים בשירותי הרפואה, לא ביטלו את הביקורת של החיילים וההורים. לדבריהם, יש בעיות - אך הן מטופלות. יש צעדים שננקטים אם מתקבלים דיווחים על המתנה של יותר משעה, במקרה כזה, הרשת נקנסת. "בהתאם למכרז אני בודק זמן המתנה לפי הממוצע באותו יום", אמר גורם צבאי מחיל הרפואה. "אבל אם הגעת מוקדם ויצאת תוך 10 דקות זה מוריד ממוצע ואם הגעת כמו כולם בשעה עמוסה אתה מחכה הרבה. אבל אני לא יכול לקנוס את הספק כי מחכים בתור". עוד אמר הגורם כי "יש בדרך כלל שניים-שלושה סניפים שבהם התורים חורגים מ-60 בימים שני עד חמישי ו-90 דקות בשבת עד ראשון, יש אנשים שמחכים יותר. דצמבר היה החודש הכי גרוע אבל בהשוואה לשנה קודמת יש שיפור".

לדברי הגורם, בחיל הרפואה ניתחו את העומסים, ולכן הוחלט על שורה של צעדים, ביניהם פתיחת סניפי ביקורופא בשבת בבוקר, כדי להפחית מהעומס במהלך הערב, סניף חדרה ומודיעין עברו מסניף קטן לגדול יותר כדי להכיל יותר רופאים, ובקרוב יהיה עוד סניפים יעברו למבנים גדולים יותר. "העלנו אפליקציה לקביעת תורים כדי לראות היכן יש עומסים", סיפר. "יאמר לזכות ביקורופא שהם עשו לנו טובה, כי זה לא היה במכרז המקורי. יש 1,000 בחיילים ביום שיוצרים קשר באפליקציה. חלק מהם חולים קלים מקבלים גימל, שניים, ואחרים עוברים לשיחה עם אח או רופא צבאי. זה פותר לשני-שליש מהם את הבעיה מרחוק".

בשבועות הקרובים אמור משרד הביטחון לפרסם מכרז חדש לשירותי רפואה עבור חיילי צה"ל, ובחיל הרפואה התעקשו שיינתן דגש לפריסה שונה של סניפים באזורי העומס, בחינת זמני המתנה, היקף צוות גדול, שילוב של רופאים מומחים, מכשירי רנטגן ועוד.

עוד בוואלה!

החייל החשוד בירי בשוגג בחברו טען בחקירתו שניסה לתפעל תקלה בנשק ולא שיחק בו

לכתבה המלאה

תגובת דובר צה"ל וביקורופא

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל שם חשיבות גבוהה לטיב המענה הרפואי שניתן למשרתיו, ומקפיד על סטנדרט שירות מקצועי ומקיף.

סוגיית העומסים בביקורופא מוכרת ומטופלת. בשנה האחרונה צה"ל הקדיש מאמצים רבים על מנת לשפר את המענה הרפואי הניתן למשרתיו. בין היתר, הוחלט לפתוח סניפים מסוימים של ביקורופא לקבלת חיילים בשבת בבוקר על מנת להקל על העומס בצאת השבת.

כמו כן, נפתח מוקד לרפואה דחופה דרך אפליקציה, באמצעותו חיילים יכולים לקבל עד שני גימלים במידת הצורך מבלי להגיע פיזית לרופא. בנוסף, נפתחה עבור המשרתים אפליקציה לקביעת תורים בביקורופא שמטרתה להפחית את זמני ההמתנה.

יתרה מכך, בשבועות האחרונים נמדדו חריגות בסניפים המדוברים של כ-8-4 דקות מעבר לזמן ההמתנה שנקבע. צה"ל מבצע פיקוח מבוקר אחר זמני ההמתנה למענה רפואי בביקורופא בהתאם לתנאי המכרז שהוגדרו".

מרשת "ביקורופא" נמסר בתגובה: "ביקורופא משקיעה את מיטב המאמצים על מנת להעניק לחיילי צה"ל את השירות המהיר והטוב ביותר. כראיה לכך הושקה מערכת זימון תורים בתיאום עם צה"ל שמסייעת להפחתת העומסים. נוסף על כך, הורחבו שעות הפעילות במוקדים המרכזיים. ביקורופא בודקת בחומרה כל תלונה של חיילי צה"ל באשר לאנשי הרשת ופועלת בחומרה בהתאם לכך. רשת ביקורופא תמשיך לטפל בחיילי צה"ל במסירות, באהבה ובהערכה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully