וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לא הצליחו לקחת מהתינוקת דם - והיא הלכה לעולמה: "האגו שלהם הרג אותה"

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 19:00

נוגה בת ה-4 חודשים הובאה לבית החולים העמק, שם לא הצליחו להחדיר לה מחט לווריד לצורך עירוי דם. האם טענה בריאיון ל-103FM שהביאה את בתה בהכרה ועם מדדים תקינים - אך בביה"ח גורסים כי היא הובאה במצב אנוש, ומערכות גופה קרסו. "שמעתי אותה בוכה וצורחת את נשמתה"

עומס במיון בבית חולים העמק בעפולה, המיון נסגר. דצמבר 2011. שלומי גבאי
"האגו של הרופא הבכיר הרג את הילדה". בית חולים העמק/שלומי גבאי

נוגה, בת ארבעה חודשים, הגיעה לבית החולים העמק בעפולה - והלכה לעולמה. בריאיון היום (שלישי) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, אמה של נוגה, הדס פנסו, האשימה את הרופאים במותה של בתה: "האגו של הרופא הבכיר הרג את הילדה". הידיעה על מחדל התפרסמה לראשונה אצל רן רזניק בישראל היום.

התינוקת הגיעה לבית החולים בהכרה, ולטענת אמה כל המדדים שלה היו תקינים. "הבאתי אותה כי היא לא השתינה כמה שעות וזה הפחיד אותי, רציתי להבין למה, כי היא אכלה רגיל. אני גרה ביישוב קטן, אין פה רופא מתי שאני רוצה. התקשרנו לבית החולים, אפילו התייעצנו איתם, אימא שלי עובדת בית החולים. הם אמרו, 'תביאו אותה, שתהיי רגועה'", שחזרה.

בבית החולים, לא הצליחו להחדיר מחט לווריד של נוגה לצורך עירוי דם - ודקרו אותה עשרות פעמים. "האגו של הרופא הבכיר והמומחה שקיבל אותה הרג לי את הילדה, אולי זה שהיה רופא מומחה, שהחליט שהוא יודע", שיתפה האם הדס. "אנחנו התחננו שיביא מרדים, שיפסיק לדקור את הילדה ושיביא מרדים".

לטענת בית החולים, התינוקת הובאה למיון כשמצבה אנוש. "כל המדדים שעשו לה כשקיבלו אותה, באמת לא תואמים את התיאור שלהם", גרסה האם. "מעבר לזה, הילדה צולמה גם בקבלה, גם כשאני ירדתי מהאוטו עם העגלה. יש לנו צו בית משפט שביקשנו את הצילומים והם סירבו להעביר אותם. למה הם סירבו להעביר אותם, אם הילדה שלי, כמו שהם טוענים, הגיעה במצב קשה? רואים שהיא יורדת מהאוטו. רואים שהיא חיונית. הכול היה מצולם. הם לא רצו לספק את הצילומים. יש להם צו בית משפט שאמר להם לספק אותם".

הדס סיפרה, "אני עמדתי לידה. אני לא הייתי מסוגלת להחזיק אותה, כי שמעתי אותה בוכה, צורחת את נשמתה. אם היא במצב כמו שהם מתארים, איך היא בכתה? אני עמדתי שם, אני כמעט התעלפתי בעצמי כי לא יכולתי לראות איך הם דוקרים אותה. הושיבו אותי ואני מסתכלת, ואימא שלי מחבקת אותה ומתחננת. אנחנו אומרים לו 'תקרא למרדים, תפסיק לדקור אותה', והוא מעביר מהרופא לאחות ולאחות השנייה, ועוד פעם הרופא, עשרות דקירות".

מבית חולים העמק נמסר: "התינוקת פונתה בשעות הערב למיון כשהיא במצב אנוש ולאחר שחלה החמרה במצבה. תוך זמן קצר מרגע שהובאה למיון קרסו מערכות גופה, ולמרות פעולות ההחייאה הממושכות של רופאים ואנשי צוות בכירים מאוד, הם נאלצו לקבוע את מותה. מטבע הדברים, התייחסות מלאה לנסיבות המקרה המצערות תימסר במסגרת ההתדיינות המשפטית. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully