וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל החשוד בירי בשוגג בחברו טען בחקירתו שניסה לתפעל תקלה בנשק ולא שיחק בו

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 20:55

בנוסף עולה מחקירתו כי הנשק היה שייך לחייל אחר. כחלק מנטילת האחריות על המעשה, ביקש החשוד להסיר את צו איסור הפרסום על פרטיו המזהים. סנגוריו טוענים כי הוא נתון במצב נפשי קשה מאז האסון, והוא משתף פעולה עם חקירת מצ"ח

לוחם צה"ל, רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג הלילה (ג') כתוצאה מפגיעת נשק. ינואר 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
ברוך כברתה/אתר רשמי, דובר צה"ל

החייל החשוד בירי בשוגג בחברו החייל ברוך כברתה, טען כי ניסה לתפעל תקלה בטיחותית בנשק, ולא שיחק איתו. עוד עולה מהחקירה היום (שלישי) כי הנשק היה שייך לחייל אחר. כחלק מנטילת האחריות על המעשה, ביקש החייל להסיר את צו איסור הפרסום על פרטיו המזהים.

סנגוריו של החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, אל"מ (מיל') עודד סבוראי ורס"ן מאי ארבל, מסרו שמאז האסון, החייל נתון במצב נפשי קשה. חרף זאת, הוא משתף פעולה באופן מלא עם חקירת מצ"ח, סיפר בפירוט את כל שאירע וביצע שחזור בזירה.

סנגוריו של החייל שהרג את חברו,  ברוך כברתה, בפליטת כדור. אל"מ במיל' עודד סבוראי ורב סרן מאי ארבל. 3 בינואר 2023. באדיבות המצולמים
אל"מ במיל' עודד סבוראי ורב סרן מאי ארבל, סנגוריו של החייל החשוד/באדיבות המצולמים

האירוע התרחש בבסיס ענתות שסמוך לירושלים לפני כשבועיים, ובמהלכו נהרג מפליטת הכדור ברוך כברתה בן ה-19 מפתח תקווה. היורה חשוד בהמתה בקלות דעת ושימוש בלתי חוקי בנשק.

לפני שבוע ניסה החשוד לפגוע בעצמו במהלך החקירה נגדו, כפי שעלה בדיון בהארכת מעצרו. סא"ל רם קינן, הקצין האחראי על החקירה, טען כי החייל קיבל את מלוא זכויותיו. "מדובר באירוע טראגי והתייחסות החוקרים או החוקרת היתה רגישה ומכבדת. הוא נפגש עם קב"ן בהגיעו למתקן הכליאה", אמר קינן. כמו כן, הוסיף קינן וציין כי לאחר שסיפרו החוקרים לחייל החשוד על מות חברו, הופסקה החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully