וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל החשוד בירי בשוגג בחברו ניסה לפגוע בעצמו במהלך החקירה

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 9:48

החייל, החשוד שגרם למותו של חברו ברוך כברתה, נלקח לדיון להארכת מעצרו. במהלך הדיון טענו סנגוריו כי החייל במצב נפשי קשה, ואף ניסה לפגוע בעצמו במהלך החקירה. האחראי על החקירה: "התייחסות החוקרים הייתה רגישה. אחרי המקרה נבדק על ידי גורמי הרפואה"

החייל החשוד בירי והרג בשוגג של חברו, רב"ט ברוך כברתה בן ה-19, ניסה לפגוע בעצמו במהלך החקירה - כך עלה אמש (שלישי) בדיון בהארכת מעצרו של החייל.

סנגוריו של החייל החשוד טענו היום בדיון להארכת מעצרו כי החייל היה במצב נפשי קשה במהלך חקירתו. בתגובה, סא"ל רם קינן, הקצין האחראי על החקירה, טען כי החייל קיבל את מלוא זכויותיו. "מדובר באירוע טראגי והתייחסות החוקרים או החוקרת היתה רגישה ומכבדת. הוא נפגש עם קב"ן בהגיעו למתקן הכליאה", אמר קינן. כמו כן, הוסיף קינן וציין כי לאחר שסיפרו החוקרים לחייל החשוד על מות חברו, הופסקה החקירה.

בתגובה טענה סנגורתו של החייל, רב סרן מאי ארבל, כי החייל החשוד ניסה לפגוע בעצמו במהלך החקירה. בתגובה אישר קינן את נסיונו של החייל לפגוע בעצמו, ותיאר כי החייל "הושגח ונבדק על ידי רופא שהיה בחדר סמוך, והחקירה הופסקה".

לוחם צה"ל, רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג הלילה (ג') כתוצאה מפגיעת נשק. ינואר 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
הלוחם שנהרג מפליטת כדור, רב-טוראי ברוך כברתה/אתר רשמי, דובר צה"ל

לאחר מכן, שאלה הסנגורית, האם החייל החשוד נחקר על השעה חמש בבוקר. בתגובה ענה קינן שכן. "בגלל קצב התקדמות החקירה הוא לא נחקר באזהרה ביחס לשיבוש והדחה", אמר קינן והוסיף כי לטענתו עליו להמשיך לחקור את החשוד.

"אנו מביעים זעזוע בשם החשוד ובשמנו", הגיבו הסנגורים, "ברור לנו כי המשך החקירה מצריך את החזקת החשוד במעצר קצוב. אולם הזמן הנדרש לבצעם הוא לא סביר". הסנגורים ביקשו מהשופטת שאם יוארך מעצרו של החייל, יהיה זאת בימים ספורים, וביקשו שהחקירה עצמה תתקיים בפיקוח הדוק, "מצבו של החשוד מעורער מאוד מאז האסון ואף מצריך פיקוח של הרשות השופטת על ניהול החקירה", אמרו.

לבסוף, החליטה השופטת סא"ל סיגל טורג'מן חזן להאריך את מעצרו של החשוד עד ה-10 בינואר, יום שלישי, בשעה 14:00. כמו כן, הבהירה השופטת לחשוד כי עליו להיפגש עם קב"ן ולשוחח עימו.

סנגוריו של החייל שהרג את חברו,  ברוך כברתה, בפליטת כדור. אל"מ במיל' עודד סבוראי ורב סרן מאי ארבל. 3 בינואר 2023. באדיבות המצולמים
אל"מ במיל' עודד סבוראי ורב סרן מאי ארבל, סנגוריו של החייל החשוד/באדיבות המצולמים

בשבוע שעבר נהרג ברוך כברתה בן ה-19 מפתח תקווה, לאחר שנפגע מפליטת כדור בבסיס ענתות שסמוך לירושלים. האירוע התרחש בפלוגה של גדוד ארז של המשטרה הצבאית, שבו שירתה גם נועה לזר, שנרצחה בפיגוע במחסום שועפאט לפני כשלושה חודשים.

החייל, שהיה יחד עם ברוך כברתה בחדר, נעצר וחשוד כעת בהמתה בקלות דעת ושימוש בלתי חוקי בנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully