וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נהרג מפליטת כדור בבסיס ליד ירושלים

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 12:32

על אף מאמצי החייאה, צוות רפואה נאלץ לקבוע את מותו של ברוך כברתה בן ה-19 מפתח תקווה, שנפצע מירי תועה של חברו בענתות. האירוע התרחש בפלוגה של נועה לזר, שנרצחה בשועפאט לפני כשלושה חודשים. הירי לא בוצע בזמן פעילות, והחקירה מנוהלת ע"י יחידה מיוחדת

לוחם צה"ל, רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג הלילה (ג') כתוצאה מפגיעת נשק. ינואר 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
חיילים בתרגיל בצפון. החודש שעבר/אתר רשמי, דובר צה"ל

חייל צה"ל, רב"ט ברוך כברתה בן ה-19 מפתח תקווה, נהרג הלילה (שלישי) לאחר שנפגע מפליטת כדור בבסיס ענתות שסמוך לירושלים. לאחר מאמצי החייאה, נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה כי החייל נפגע מכדור תועה של חברו, ונסיבות האירוע נבדקות. החייל שהיה עמו בחדר נעצר. האירוע התרחש בפלוגה של גדוד ארז של המשטרה הצבאית, שבו שירתה גם נועה לזר, שנרצחה בפיגוע במחסום שועפאט לפני כשלושה חודשים.

החייל נעצר בחשד למעורבות באירוע, אך טרם נקבע סעיף העבירה. בנוסף, ראש אכ"א האלוף יניב עשור מינה את מח"ט 646 אל"מ ירון סימסולו לעמוד בראש ועדה שתבחן את המקרה. הפגיעה לא התרחשה במהלך פעילות מבצעית. החקירה מנוהלת על ידי יחידה מיוחדת לחקירות מבצעיות, כשהאירוע לא קרה במילוי תפקיד ולא בפעילות מבצעית או אכיפה.

סמל נועה לזר שנהרגה בפיגוע בשועפט. באדיבות המשפחה
נרצחה בפיגוע בשועפאט. נועה לזר/באדיבות המשפחה

באפריל 2020 נפצע קצין צה"ל מפליטת כדור מנשקו של לוחם, במהלך תרגול לפני עלייה לעמדת שמירה בחברון. הקצין פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים שערי צדק בירושלים. בעקבות התקרית, החליט אז אלוף פיקוד המרכז על עצירת האימונים.

באוקטובר האחרון נרצחה לזר, בת ה-18 מבת חפר, בפיגוע ירי במחסום שועפאט שבמזרח ירושלים. לזר הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית והועלתה לדרגת סמל לאחר מותה. "היא מאוד רצתה להיות לוחמת, והיא עשתה את התפקיד שלה הכי טוב שיש", אמרה אמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully