וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לאחר תקלת מחשוב - הטיסות שבות בהדרגה להמריא

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 16:00

שיבושים קשים נגרמו בשדות תעופה ברחבי ארצות הברית, המראות עוכבו בין השאר בפילדלפיה, טמפה והונלולו. מנהל התעופה הפדרלי: "אנחנו מבצעים בדיקות כעת על המערכת. נספק עדכונים תדירים ככל שנתקדם"

מינהל התעופה הפדרלי' ה-FAA, דיווח היום (רביעי) כי הסיר את ההוראה לעכב את כל הטיבות היוצאות משדות תעופה ברחבי ארצות הברית. עודג נמסר מהמינהל כי יש התקדמות בהשבת המערכת לפעילות וכל הטיסות שממתינות בשמיים יכולות לנחות בבטחה.

הטיסות ברחבי ארצות הברית קורקעו הבוקר בעקבות תקלה במערכת המחשוב של מינהל התעופה הפדרלי (FAA). ה-FAA אמר בהצהרה באתרו כי NOTAM - National Airspace System של המינהל - "תקולה" מהבוקר. NOTAM היא מערכת שמכילה מידע הכרחי לעובדים ולטייסים בתפעול הטיסות. באתר של מרכז בקרת הטיסות נכתב כי "נפתח קו חירום לציבור".

שיבושים קשים נגרמו בשדות תעופה ברחבי ארצות הברית, המראות עוכבו בשדות תעופה, בין השאר, בפילדלפיה, טמפה, טקסס, ניו יורק והונלולו. בנוסף, יש עיכובים בשדה התעופה רונלד רייגן וושינגטון בארלינגטון בווירג'יניה. יותר מאלף טיסות הושפעו מהתקלה. בנוסף, חלו עיכובים בכמה טיסות ממדריד לארצות הברית.

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר עדכנה כי "הנשיא עודכן על ידי שר התחבורה הבוקר לגבי התקלה במערכת ה-FAA. אין ראיות למתקפת סייבר בשלב זה, אך הנשיא הורה למשרד התחבורה לערוך חקירה מלאה לגבי הסיבות לתקלה".

שר התחבורה האמריקני פיט בוטג'ג' צייץ כי "אני בקשר עם ה-FAA לגבי התקלה שמשפיעה על המערכת המרכזית שמספקת מידע בטיחותי לטייסים. ה-FAA פועל לפתור את הבעיה במהירות ובבטיחות כדי שהתנועה באוויר תשוב לשגרה וימשיך לספק עדכונים".

מאל על נמסר כי "אנו מעדכנים כי כל טיסות אל על נחתו והמריאו במועד וללא שינוי מלוח הזמנים המקורי. כמו כן, טיסות אל על הנמצאות בדרכן לארה"ב מתוכננות לנחות במועד. ככל שיהיה שינוי נשוב ונעדכן".

לוח ביטולי ודחיית טיסות, שדה התעופה דאלאס, ארה"ב, 28 בדצמבר 2022. רויטרס
לוח ביטולי טיסות/רויטרס
עוצר טיסות בארה"ב בשל תקלת מחשוב, 23 בנובמבר 2023. fightradar24, צילום מסך
עוצר טיסות בארה"ב/צילום מסך, fightradar24
שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022/רויטרס
שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022/רויטרס
התראה של ה-FAA. אתר רשמי, צילום מסך
הודעת ה-FAA/צילום מסך, אתר רשמי

הציוץ של ה-FAA

ציוץ של שר התחבורה האמריקני

הבית הלבן

חברת התעופה אמריקן איירליינס הודיעה כי עיכבה באופן זמני את כל הטיסות הפנימיות שלה וכי היא מנטרת מקרוב את המצב. אתר FlightAwar שמנטר עיכובים וביטולי טיסות הראה כי 1,200 טיסות נכנסות, יוצאות ובתוך ארצות הברית עוכבו נכון לשעה 06:45 בבוקר, שעון החוף המזרחי - יותר ממאה טיסות בוטלו.

נוסעים מתוסכלים פנו לרשתות החברתיות כדי לדרוש תשובות מה-FAA וחברות התעופה. טייס אחד יידע את נוסעיו כי לא נתקל בכשל כלל-ארצי של NOTAM ב-29 שנות עבודתו בתחום.

טכנאים כרגע עובדים על התקלה כדי להשיב את המערכת לתפעול תקין אך "אין הערכה לגבי הזמן שייקח להשבת המערכת על כנה". על פי ה-FAA, "אנחנו מבצעים בדיקות כעת על המערכת. נספק עדכונים תדירים ככל שנתקדם".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "נכון לרגע זה לא קיימים שינויים בלוח הטיסות לטיסות היוצאות והנכנסות מארצות הברית לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully