וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש הורה להחזיר את נהגי רה"מ לעבודתם

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 15:23

בחדשות 13 דווח כי גיל לימון הנחה בתום בירור לבטל את הדחתם של שלושת הנהגים, המשמשים עדי תביעה במשפט נתניהו. זאת בטענה שההחלטה של ראש הסגל התקבלה בסתירה להסכם ניגוד עניינים שעליו הוא חתום. לשכת רה"מ: הם לא פוטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 8 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
סוגר חשבון עם העדים נגדו. נתניהו/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון הורה היום (רביעי) לבטל את ההחלטה להפסיק את עבודתם של שלושה נהגים ותיקים בשיירת ראש הממשלה - כך פורסם בחדשות 13. ההחלטה התקבלה לאחר בירור שנערך הבוקר, ובו עלה כי ההנחיה שניתנה על ידי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, צחי ברוורמן, הייתה מנוגדת להסדר ניגוד העניינים שעליו חתם.

במסגרת ההסדר, הוא מוגבל מלקבל החלטות הנוגעות בעדים או בנאשמים הקשורים למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנהגים, בעלי ותק של 20 שנה, הם עדי תביעה בתיק 1000. העילה הרשמית להדחתם של הנהגים הייתה שהם שימשו נהגים של ראשי הממשלה הקודמים יאיר לפיד ונפתלי בנט.

הנהגים סיפרו כי הם נקראו למנהלת משאבי האנוש ביום שלישי האחרון, והיא הודיעה להם שלא ימשיכו בעבודתם החל מהרגע השיחה. במכתב שנשלח באמצעות עורכת הדין סיגל פעיל ללשכת ראש הממשלה נכתב: "הכיצד לאחר עשרות שנות עבודה בתפקיד זה עם תשעה ראשי ממשלה שונים ובכללם ראש הממשלה נתניהו, לאחר שבחים ומחמאות מכל אישיות שנהגו אותו או בשיירת המלווה אותו ובכלל זה מראש הממשלה נתניהו נשללה ממרשנו באבחה אחת משרתם. זאת תוך שלילת זכויותיהם כעובדים וכבני אדם, ללא כל זכות טיעון ללא כל הנמקה ולו למראית עין, ללא כל הליך וללא כל סיבה משל היו חפץ נייח נטול זכויות".

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה כי "בניגוד לטענת המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, בהסכמי ניגוד העניינים של ראש הסגל, שהוכן על ידי הלשכה המשפטית, לא צורפו שמות של עדים. יתר על כן, המחלקה המשפטית שתפקידה לייעץ לעובדי המשרד כדי שלא יכשלו בתפקידם, כלל לא התריעה בזמן אמת על בעיה כלשהי ולא הפנתה את תשומת לב ראש הסגל לרשימת העדים. מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה".

עוד נטען כי "בניגוד לשקר שחוזרים עליו, העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully