וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: שוטרים סמויים יוצבו בכביש החוף ויחלקו קנסות לנוסעים בנתיב פלוס לבדם

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 22:08

לאחר שאכיפת האיסור על נהגים לנסוע לבדם בנתיב המיוחד בכביש 2 בין נתניה צפון לפולג יצרה פקקים בשל סקרנים, סיכמו מירי רגב ואיתמר בן גביר על העברת האכיפה שם בשעות העומס לשוטרים סמויים. אחרי השעה 09:30, תחזור האכיפה להיתבצע בגלוי

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

אגף התנועה במשטרה יפעיל החל ממחר בבוקר (שלישי) שוטרים סמויים בנתיב פלוס בכביש החוף לכיוון תל אביב, במטרה לאכוף את האיסור על נהגי רכב פרטי לנסוע לבדם בנתיב. הנתיב הינו מיוחד לתחבורה ציבורית ולרכבים פרטיים שבהם לפחות שני אנשים, כולל הנהג.

האכיפה תתמקד בין מחלף נתניה צפון למחלף פולג. עד כה בוצעה שם האכיפה באמצעות שוטרים במדים, מה שיצר עומסי תנועה בכל פעם ששוטר עצר נהג כדי לתת לו דוח, ונהגים אחרים האטו לידו מסקרנות. מעתה תתבצע האכיפה בשעות שיא העומס, בין 6:30 ל-9:30 באמצעות שוטרים סמויים שימשכו פחות תשומת לב מהסקרנים. אחרי השעה 09:30 תחזור האכיפה ותתבצע בידי שוטרים לובשי מדים.
שרת התחבורה מירי רגב שסיכמה על כך עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודתה לו על הטיפול היעיל והמקצועי בנושא מול משטרת ישראל.

הקנס על נסיעה לא מורשת בנתיב עומד על 500 שקל. האכיפה ממשיכה להתבסס על שוטרים רוכבי אופנוע או ברכב לאחר שעד כה לא הצליחו נתיבי איילון, המשמשים גם כזרוע הפיתוח הטכנולוגית של משרד התחבורה, לאתר מצלמות אכיפה אוטומטיות שיוכלו לספור את מספר הנוסעים הרכב ולהנפיק דוח לנהגים שנוסעים לבדם.

שרת התחבורה מירי רגב בישיבת הממשלה השנייה. ינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שוטרי תנועה יוצבו בכביש החוף להקלה על עומסי התנועה. מירי רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול, הנחתה השרה את בכירי רכבת ישראל להכין עד סוף השבוע תוכנית לצמצום עבודות בשבת - כך לפי שני גורמים שנכחו בפגישה שהתקיימה במשרד. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתה, וביקש ממנה "לטפל" בדרישתו של יו"ר יהדות התורה השר יצחק גודלקנופף להפסיק את עבודות הרכבת בשבת. נתניהו עדכן על כך בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה מוקדם יותר. לפני הפגישה אמרו בסביבתה של רגב כי "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו והעבודות החשמל ברכבת יסתיימו כמתוכנן". לטענתם, העבודה הספציפית שבוצעה בשבת האחרונה "נגעה לחיי אדם", והייתה בגדר פיקוח נפש שהצריך את קיומה אך לא סיפקו פרטים על כך.

כמה ימים קודם לכן, איימה לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית בכביש מספר 1, שקידמה קודמתה מרב מיכאלי, ואת נתיבי התחבורה הציבורית באיילון ובכביש החוף. היא הורתה לראש הרשות לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את הצורך בשלושת הנתיבים. "להיתקע בפקקים ולראות נתיב תחבורה ציבורית ריק, זה לא בבית ספרי. אם הנתיב לא משמש מספיק אוטובוסים צריך להוסיף כסף כדי שיהיו יותר, או לבטל אותו".

עוד בשבוע שעבר, הורתה השרה על כלל שלוחות משרד התחבורה להחזיר במיידי את צבעי המשרד לצבעיו המקוריים - כחול ולבן. זאת במקום הצבע הסגול שאימצה קודמתה בתפקיד, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. הצבע שיוחלף, נבחר על ידי מיכאלי כמייצג בזמן שניהלה קמפיינים פנימיים במפלגה, ובהמשך נשאר איתה גם בתור שרה ויו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully