וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי - אמה של נועה לזר חוזרת למחסום: "סליחה שלא הייתי שם להציל אותך"

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 9:16

אמה וסבתה של נועה לזר ביקרו במחסום סמוך לשועפאט שבו נורתה הלוחמת בפיגוע ירי. בביקורן דיברו האם והסבתא עם החיילים ומפקדי המחלקות החדשים, סיפרו על נועה, וחילקו צמידים לזכרה: "הזמן עובר והגעגועים קשים מנשוא. את חסרה לי בכל שניה"

אמה של סמל נועה לזר שנהרגה במחסום בירושלים: "כשהיא לא ענתה בטלפון הבנתי שהיה פיגוע"/שלומי גבאי

שלושה חודשים אחרי שנרצחה בפיגוע הלוחמת נועה לזר, אמה קארין חזרה למחסום בשועפאט שבו נורתה בתה בידי מחבל. היא הגיעה למקום יחד עם סבתה של נועה, והשתיים דיברו עם הלוחמים במקום על נועה, סיפרו סיפורים אודותיה והקריאו דברי פרידה מאהובתן.

"שלושה חודשים ויום, אני וסבתך פרידה אזרנו כוחות והגענו למחסום שועפאט", כתבה אמה של נועה, "באתי לראות איפה נשמת את נשימתך האחרונה ,באתי לראות איפה היית רוב הזמן שאת לא בבית, במקום שלא יכולתי להציל אותך מהמחבל הארור".

אמה של סמל נועה לזר מבקרת בעמדה בשועפאט בה מתה בתה. 9 בינואר 2023. באדיבות המשפחה
"באתי לראות איפה נשמת את נשימתך האחרונה", אמה של נועה לזר/באדיבות המשפחה

"היה לי הכבוד לעמוד בעמדה מספר שתיים, היכן שעמדת לפני שהמחבל לקח את החיים שלך ולקח אותך ממני. חילקתי לכל החיילים במחסום את הצמידים שלך שכולם יזכרו אותך", כתבה האם והוסיפה, "נועה אני כל כך גאה בך, גאה להיות אמא שלך, ומבקשת ממך סליחה שלא הייתי שם להציל אותך".

סמל נועה לזר שנהרגה בפיגוע בשועפט. באדיבות המשפחה
נועה לזר/באדיבות המשפחה
אמה של סמל נועה לזר מבקרת בעמדה בשועפאט בה מתה בתה. 9 בינואר 2023. באדיבות המשפחה
אמה וסבתה של נועה לזר בביקור במחסום בשועפאט/באדיבות המשפחה

"אחרי הסיור במחסום נפגשתי בגדוד עם מפקדי המחלקות החדשים שהגיעו, הם רצו לשמוע עליך. סיפרתי להם כמה היית מושלמת ומסורה לתפקיד, שרצית לעשות שרות משמעותי, סיפרתי להם איזה ילדה מהממת היית, שהיית החברה הכי טובה שלי. אהובה, הזמן עובר והגעגועים קשים מנשוא. את חסרה לי בכל שניה אוהבת אותך בכל מאודי". הביקור היום במחסום היה בליווי מפקד הגדוד ומפקד עוטף ירושלים.

נועה לזר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, נהרגה בחודש אוקטובר בפיגוע ירי. לפי החשד, מחבל שהגיע למקום פרק מרכבו, ירה מטווח קצר לעבר קבוצת החיילים - בהם נועה - ונמלט.
כתבה לביתה דברי פרידה לציון שלושה חודשים ליום מותה. דוד מורל מאבטח אזרחי נפצע באורח קשה מאוד, ונפצעו שני שוטרי משמר הגבול באורח קל.

אמה של סמל נועה לזר מבקרת בעמדה בשועפאט בה מתה בתה. 9 בינואר 2023. באדיבות המשפחה
חלוקת צמידים לזכרה של הלוחמת נועה לזר/באדיבות המשפחה
נועה לזר שנהרגה בפיגוע וחברתה נויה. באדיבות המצולמים
נועה לזר/באדיבות המצולמים

כחודש לאחר המקרה פרסם צה"ל תחקיר על המקרה. מהרמטכ"ל אביב כוכבי נמסר בתגובה לתחקיר כי "מדובר באירוע חמור, מקצועית וערכית". כמו כן, ביקר הרמטכ"ל בחריפות את הלוחמים במקום, בעקבות מה שכינה "חוסר מקצועיות ואי חתירה למגע" שבעקבותיהם "המחבל לא נוטרל ולא נעצר". לדבריו, "יש לבצע את הפעולות המיידיות שהוגדרו למימוש לקחי התחקיר בהקדם, ולהטמיע אותן בקרב כלל כוחות הביטחון. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת לזר, מחזק ומחבק אותה". הרמטכ"ל שיבח את התחקיר שהוגש על ידי מג"ב.

נוסף על כך, בעקבות התחקיר החליט כוכבי על הפסקת פעילותם של לוחמי צה"ל במחסום שועפט בעקבות אופי המשימה במחסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully