וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בעקבות התחקיר על הפיגוע בשועפאט: "הלוחמים לא הגיבו כמצופה ולא חתרו למגע"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 9:28

לאחר קבלת התחקיר על האירוע מתח הרמטכ"ל ביקורת חריפה על הלוחמים בעקבות מה שכינה "חוסר מקצועיות". לדבריו, מדובר באירוע חמור מבחינה מקצועית וערכית. כוכבי החליט על הפסקת פעילותם של לוחמי צה"ל במחסום בתוך חודש ימים. שלושה שוטרי מג"ב בקבע יודחו מתפקידם

הפיגוע במחסום שופעט - האם הופקו הלקחים/מערכת וואלה!

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (שני), לאחר שקיבל את התחקיר על הפיגוע במחסום בשועפאט, כי "מדובר באירוע חמור, מקצועית וערכית". הוא ביקר בחריפות את הלוחמים במקום בעקבות מה שכינה "חוסר מקצועיות ואי חתירה למגע" שבעקבותיהם "המחבל לא נוטרל ולא נעצר". לדבריו, "יש לבצע את הפעולות המיידיות שהוגדרו למימוש לקחי התחקיר בהקדם, ולהטמיע אותן בקרב כלל כוחות הביטחון. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת לזר, מחזק ומחבק אותה". הרמטכ"ל שיבח את התחקיר שהוגש על ידי מג"ב.

מחסום שועפט 
13 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
חיילות במחסום שועפאט, 13 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

בעקבות הדברים החליט כוכבי על הפסקת פעילותם של לוחמי צה"ל במחסום שועפט תוך חודש ימים, זאת בעקבות אופי המשימה במחסום. בהמשך לכך, הרמטכ"ל הנחה להגדיל את הקצאות הלוחמים למג"ב, לטובת הצבתם במשימת הבידוק במחסום שועפט. עד להכשרת הלוחמים, הורה מפקד מג"ב על הסטת פלוגת לוחמים ממג"ב איו"ש למחסום.

תחקיר האירוע שבו נפלה נועה לזר הוצג לרמטכ"ל, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולשר לביטחון פנים עמר בר-לב על ידי מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן. בהודעה שנמסרה ממג"ב ומדובר צה"ל נאמר כי מיד בסיום התחקיר הראשונה קבע מפקד מג"ב שהאירוע היה צריך להסתיים בתפיסת המחבלים או נטרולם. את התחקיר ביצע מפקד עוטף ירושלים תת ניצב עמי נידם, ובו "זוהו כשלים בשגרת הפיקוד במחסום, במהירות התגובה ובאיכותה, ובאי חתירה למגע עם המחבל על ידי הכוחות הפועלים במעבר. עוד נמצא בתחקיר כי התנועה הרגלית במעבר, המתקיימת כדבר שבשגרה על פי נהלי המעבר, היא בגדר "תקלה חמורה", ויציאת המחבל מהרכב התאפשרה כתוצאה מכך.

עוד בוואלה!

לוחמת צה"ל נהרגה בפיגוע ירי בירושלים

לכתבה המלאה
מחסום שועפט 
13 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
התנועה הרגלית במחסום - "תקלה חמורה". בדיקת מכונית במחסום שועפאט/ראובן קסטרו

בעקבות הממצאים הורה מפקד מג"ב לקיים הכשרה ייחודית מקצועית למפקדי המעבר, להתקין תשתית טכנולוגית מספקת לצורכי המשימה ולקיים מנגנון פיקוח קפדני. מפקד מג"ב הורה ליישם באופן מיידי את כלל הלקחים בכל המעברים שבאחריות מג"ב בעוטף ירושלים.

בסיום התחקיר, החליט מפקד מג"ב לנקוט צעדים משמעתיים ובהם נקיטת הליך הדחה של שלושה שוטרים בקבע על אי עמידה בערכי מג"ב, הליך הדחה מתפקיד פיקודי לשנה של קצין מג"ב ומתן הערה פיקודית למ"פ מג"ב ולמג"ד מג"ב על ידי מפקד מג"ב. עיקרי התחקיר הוצגו לבני משפחתה של לזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully