וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לא מצליח לעצור את פיגועי הירי ביהודה ושומרון: "הטרור ימשיך להתגבר"

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 14:08

אחרי ארבעה פיגועי ירי ב-24 שעות, גורם צבאי מזהיר כי המתיחות תתגבר בעקבות התרופפות המשילות של הרשות הפלסטינית, בעיקר בשכם ובג'נין. זאת, לצד המשך המאמצים ברצועת עזה לדחוף לפיגועים באזור. מנתוני צה"ל עולה כי בשנה החולפת בוצעו 285 פיגועי ירי בשטחים

בווידאו: תיעוד נדיר מפעילות מבצעית של לחומי הימ"מ בשכם/צילום: דוברות המשטרה

גורם צבאי הזהיר היום (שבת) מפני התגברות פעילויות הטרור באזור יהודה ושומרון. זאת, לאחר 24 שעות שבהן בוצעו ארבעה פיגועי ירי. לדברי הגורם, האלימות גוברת בעקבות היקף גדול של אמצעי לחימה "דלף" ליהודה ושומרון. כמו כן, הגורם הצבאי הסביר כי בעקבות התרופפות המשילות של הרשות הפלסטינית בשטחיה, מנגנוני הביטחון חוששים לפעול במחנות הפליטים, ובייחוד בשכם וג'נין. במקביל, מפקדות הטרור ברצועת עזה ממשיכות להעביר כספים לאזור יהודה ושומרון בכוונה להוציא לפעול פיגועים.

הלילה נכנסו כוחות צה"ל לפעילות מיוחדת בג'נין, ובמהלכה נפתחה אש לעבר הכוחות. לא דווח על נפגעים או על נזק. אמש מחבלים ירו לעבר מוצב ג'למה, לוחמים שהיו במקום השיבו באש וזיהו פגיעה. על פי הערכות במערכת הביטחון, מדובר בפיגוע ירי בתגובה למעצר חוליית ירי שביצעה את הפיגוע ביישוב שקד. מוקדם יותר השבוע הותר לפרסום כי שב"כ וצה"ל עצרו חשודים בירי לעבר היישוב שקד בחודש שעבר. במהלך הירי קליע פגע בחלון בית - ובנס לא נפגע אף אזרח. החשודים הועברו לחקירת שב"כ.

פעילות כוחות צה"ל באוגדת יהודה ושומרון במהלך מבצע ״שובר גלים״. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון. נובמבר 2022/דובר צה"ל

מעבר לכך מוקדם יותר השבוע נפתחה אש לעבר איש ביטחון אזרחי של היישוב הר ברכה, שזיהה את המקור והגיב באש. בסריקות לאחר מכן אותרו תרמילים. עם זאת, כמה שעות אחר כך שוב מחבלים ירו לעבר לוחמים - לא דווח על נפגעים.

מנתוני צה"ל עולה כי בשנת 2022 בוצעו 285 פיגועי ירי ברחבי יהודה ושומרון ומרביתם בצפון השומרון, לעומת 61 פיגועי ירי בשנת 2021 ו-31 בשנת 2020. בשנת 2022 נהרגו יותר מ-150 פלסטינים מאש כוחות צה"ל, מרביתם מחבלים - ומתחילת 2023 נהרגו כבר ארבעה פלסטינים מאש כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully