וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מתומכיו של הנשיא לשעבר בולסונארו פרצו לפרלמנט ולבניין ביהמ"ש העליון

בנוסף כיתרו המתפרעים את הארמון הנשיאותי תוך קריאות להדיח את הנשיא המכהן, כשחלקם מניפים את דגלי המדינה. כוחות הביטחון השתלטו עליהם. בולסונארו עצמו נמצא בפלורידה, לשם נמלט ערב השבעתו של מחליפו, מחשש להיות חשוף לתביעות. לולה: "מדובר בפשיסטים, ייענשו בחומרה"

ברזיל: תומכי בולסונארו פרצו לפרלמנט/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלפים מתומכי נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו פרצו אתמול (ראשון) לפרלמנט ובית המשפט העליון, וכיתרו את ארמון הנשיאות במדינה. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראים המתפרעים פורצים לזירות תוך קריאות נגד הנשיא המכהן, כשחלקם מניפים את דגל המדינה ומנפצים רהיטים בתוך הבניינים.

כוחות הביטחון התעמתו עם המתפרעים והצליחו להשיב את הסדר למקום. הנשיא המכהן לולה דה סילבה, שנמצא כעת בביקור רשמי בסאו פאולו, כינה את המתפרעים "פשיסטים קנאים" ואמר כי הם ייענשו בחומרה. בהגיעו לעיר, לולה עצמו סייר בבניין בית המשפט העליון כדי לראות בעצמו את הנזק

בתום שעות של עימותים, חזרה המשטרה לשלוט בבניינים. שר המשפטים פלביו דינו אמר לתקשורת המקומית שכ-200 אנשים כבר נעצרו. בתקשורת המקומית מעריכים כי במהומות היו מעורבים כ-3,000 מפגינים. מושל ברזיליה, איבנייס רושה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "כוחות הביטחון נפרסו באזור כדי להתעמת עם המתפרעים".

בהמשך, החליט שופט בית המשפט העליון של ברזיל אלכסנדר דה מוראס על הדחתו של מושל ברזיליה איבנייס רושה בתוך 90 יום בטענה לליקויים ביטחוניים שאפשרו את הפלישה לבנייני ממשלה על ידי תומכיו של בולסונארו. השופט, גם קבע כי יש להסיר מחנות מחוץ לבסיסים צבאיים שהוקמו על ידי תומכי בולסונארו המפגינים הפיכה תוך 24 שעות וכי יש לבטל את חסימת הכבישים והמבנים. בנוסף, הורה מוראס על חסימת חשבונות ברשתות החברתיות של משתמשים המפיצים תעמולה אנטי-דמוקרטית.

דרמה בברזיל: מאות מתומכיו של בולסונארו פרצו לפרלמנט. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הפריצה לפרלמנט, היום/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית גינתה את האירועים האלימים, זאת בזמן ששגרירות המדינה בברזיל הזהירה אזרחים אמריקנים לא להגיע לאזור המהומות עד להודעה חדשה. "הנשיא ביידן עוקב מקרוב אחר המצב", מסר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, "תמיכתנו במוסדות הדמוקרטיים של ברזיל היא בלתי ניתנת לערעור. הדמוקרטיה של ברזיל לא תתערער בגלל אלימות".

"לאלימות אין מקום בדמוקרטיה", צייץ בטוויטר דאגלס קונפ, בכיר אמריקני בברזיליה. "אנו מגנים בחריפות את ההתקפות על מוסדות הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת בברזיליה, שהיא גם מתקפה על הדמוקרטיה. אין הצדקה למעשים האלה!".

מנהיגי אמריקה הלטינית מיהרו גם הם לגנות את האירוע. "אני מביע סולידריות עם לולה ועם ברזיל", צייץ נשיא קולומביה גוסטבו פטרו. "הפשיזם החליט לבצע הפיכה", הוסיף. נשיא צ'ילה גבריאל בוריק אמר כי ממשלתו של לולה זוכה לתמיכתו המלאה "מול המתקפה הפחדנית והשפלה הזו על הדמוקרטיה".

עוד בוואלה!

שטיחים קרועים, חלונות שבורים ויצירות אמנות שנעלמו: הנזק שגרם בולסונרו לארמון הנשיאות

לכתבה המלאה
דרמה בברזיל: מאות מתומכיו של בולסונארו פרצו לפרלמנט. ינואר 2023. רויטרס
המהומות בברזיל, היום/רויטרס

בולסונארו נמלט לפלורידה ערב השבעתו של מחליפו לפני שבוע, שם הוא מוגן לפי שעה מתביעות משפטיות נגדו במדינתו, בין היתר בשל הרטוריקה האנטי דמוקרטית שלו והאופן שבו ניהל את מגפת הקורונה. המהומות היום עשויות להגביר את הסיכונים המשפטיים נגדו. עורך הדין שלו טרם הגיב לאירועים האחרונים.

רבים מתומכיו של בולסונארו לא קיבלו את תוצאות הבחירות שהתקיימו במדינה ב-30 באוקטובר. הנשיא לשעבר הטיל בתוצאות אלה ספק שוב ושוב, זאת ללא שהיו לכך ראיות. בנובמבר אמר כי "ימשיך לציית לחוקה" בנאום קצר מארמון הנשיאות בברזיל, לאחר יומיים שבהם שמר על דממה ולא הגיב על הפסדו.

דרמה בברזיל: מאות מתומכיו של בולסונארו פרצו לפרלמנט. ינואר 2023. רויטרס
המהומות בברזיל, היום/רויטרס

לולה הושבע בשבוע שעבר כנשיא המדינה ומתח ביקורת חריפה על קודמו ז'איר בולסונרו. הוא התחייב להביא לשינוי משמעותי כדי לשקם את המדינה שסובלת מרעב, עוני וגזענות. "דמוקרטיה היא המנצחת הגדולה בבחירות האלה, התגברנו על האיומים האלימים ביותר על חופש ההצבעה, והקמפיין הנתעב של שקרים ושנאה", אמר לולה למחוקקים. הוא גם האשים את הממשל של בולסונארו בביצוע "רצח עם" בכישלון להגיב כראוי למגפת הקורונה שבה נהרגו יותר מ-680 אלף אזרחים.

דרמה בברזיל: מאות מתומכיו של בולסונארו פרצו לפרלמנט. ינואר 2023. רויטרס
המהומות בברזיל, היום/רויטרס

כפי שפורסם אתמול בערוץ חדשות ברזילאי "גלובוניוז", בולסונארו השאיר אחריו נזק רב בארמון הנשיאות הרשמי בברזיליה. "המצב הכללי של הבניין האיקוני ביותר בברזיליה אינו טוב ודרושים תיקונים רבים", דיווח הכתב הפוליטי בערוץ, שהראה בכתבה שטיחים וספות קרועים, נזילות בתקרות, חלונות שבורים ויצירות אמנות שניזוקו מהשמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully