וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיחים קרועים, חלונות שבורים ויצירות אמנות שנעלמו: הנזק שגרם בולסונרו לארמון הנשיאות

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 14:39

פאלאסיו דה אלבורדה - יצירת אמנות משנות ה-50 שעיצב האדריכל הברזילאי אוסקר נימאייר - הוזנח בארבע השנים שבהן הנשיא הימני בילה בו. מדובר בשטיחים וספות קרועים, נזילות בתקרות, חלונות שבורים ויצירות אמנות שניזוקו מהשמש

בווידאו: נשיא ברזיל לולה מגיע לטקס ההשבעה/רויטרס

נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונרו גרם נזק במהלך כהונתו למדינה, לחברה ולטבע, אך כעת מתגלה כי הוא גם הרס את ארמון הנשיאות הרשמי בברזיליה.

הארמון - יצירת אמנות משנות ה-50 שעיצב האדריכל הברזילאי אוסקר נימאייר - הוזנח, וגרוע מכך, בארבע השנים שבהן הנשיא הימני בילה בו, על פי דיווח של ערוץ החדשות הברזילאי "גלובוניוז".

כתב פוליטי של הרשת, נטוזה נרי, היה בסיור בפאלאסיו דה אלבורדה (ארמון השחר) ביום חמישי בלוויית הגברת הראשונה, רוז'נג'לה לולה דה סילבה, המכונה "ז'נז'ה", והשניים הזדעזעו ממצב המבנה.

"המצב הכללי של הבניין האיקוני ביותר בברזיליה אינו טוב ודרושים תיקונים רבים", דיווח נרי, שהראה בכתבה שטיחים וספות קרועים, נזילות בתקרות, חלונות שבורים ויצירות אמנות שניזוקו מהשמש.

שטיח מארמון הנשיאות בברזיליה. טוויטר, צילום מסך
שטיח קרוע בארמון/צילום מסך, טוויטר

שטיח קיר של אחד מהאמנים אמן הברזילאים המפורסמים ביותר במאה העשרים, אמיליאנו אוגוסטו די קבלקנטי, ניזוק לאחר שהוסר מהקיר בספרייה ונתלה בשמש. לדברי נרו, כמה יצירות אמנות נעלמו מהארמון, שבנייתו הושלמה ב-1958.

הגברת הראשונה של ברזיל אמרה כי היא "מאוכזבת ומזועזעת" ממצב ביתה החדש. קקטוסים ששתל בעלה, הנשיא לולה, בכהונתו הקודמת ב-2003-2010, נעקרו. בולסונרו גם השאיר אחריו כתמי דיו על שולחנות הארמון.

בולסונרו עזב את ברזיל לפלורידה בערב ההשבעה של לולה לנשיאות. הוא חושש מתביעות בגין התנהלותו במהלך הקורונה שבה מתו כ-700 אלף ברזילאים. על פי דיווח בברזיל, הוא ניסה לשכנע את ממשלת איטליה להעניק למשפחתו אזרחות איטלקית בתקווה שיוכל להתגורר שם ולחמוק מהכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully