וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: בולסונרו אמר כי יציית לחוקה, אך לא הודה בהפסד בבחירות

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 13:02

בולסונרו לא עירער על תוצאות הבחירות והודה לאלה שהצביעו בעבורו: "תמיד תויגתי כלא דמוקרטי, ובניגוד למבקרי, תמיד צייתי לחוקי החוקה".הוא עדיין לא ברך את יריבו, לולה דה סילבה, על ניצחונו. דה סילבה גבר על בולסונרו עם 50.9% מהקולות לעומת 49.1%

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו אמר אתמול (שלישי) כי "ימשיך לציית לחוקה" בנאום קצר מארמון הנשיאות בברזיל, לאחר יומיים שבהם שמר על דממה ולא הגיב על הפסדו בסבב השני בבחירות שנערך ביום ראשון.

בולסונרו לא הודה בפה מלא בהפסד, אך נראה כי הוא מוכן לשתף פעולה עם העברת שלטון חלקה. בולסונרו לא עירער על התוצאות והודה לאלה שהצביעו בעבורו. "תמיד תויגתי כלא דמוקרטי, ובניגוד למבקרי, תמיד צייתי לחוקי החוקה", הוא אמר. בנוסף, בולסונרו גם לא ברך את יריבו, לולה דה סילבה, על ניצחונו. דה סילבה גבר על בולסונרו עם 50.9% מהקולות, לעומת 49.1% בהתאמה.

ז'איר בולסונרו. רויטרס
ז'איר בולסונרו מצביע בקלפי ביום ראשון/רויטרס
לולה דה סילבה נחבר שוב לנשיא ברזיל. רויטרס
לולה דה סילבה שב לשלטון/רויטרס

לולה קיבל את המספר הגדול ביותר של קולות בהיסטוריה של ברזיל - יותר מ-60 מיליון, ושבר את השיא שלו עצמו מ-2006, בכמעט 2 מיליון קולות, על פי הספירה הסופית של ועדת הבחירות.

שתיקתו של בולסונרו תרמה לחששות שהתעוררו עוד לפני היום הבחירות, כי לא ישתף פעולה עם התוצאות ומעבר השלטון ויטען טענות לא מבוססות לגבי הונאה. "בולסונרו רוצה לשמר את האשליה שנעשה לו עוול, וזאת הסיבה שבגללה הפסיד. הוא רוצה להציג כוח ובתרבות של התנועה שלו, להודות בהספד זאת חולשה", אמר בריאן וינטר, עורך "אמריקן קווטרלי" ל-CNN. אחרים סבורים כי הוא חושב על הטווח הרחוק.

מחוקקים ברזילאים וכמה מבעלי הברית של בולסונרו כבר הודו בניצחונו של לולה. נשיא הסנאט רודריגו פאצ'קו ברך בפומבי את לולה ואת תומכיו. עם זאת, תומכי בולסונרו לרחובות למחות על תוצאות הבחירות. הם חסמו כבישים מהירים ברחבי המדינה ושיבשו את התנועה. לולה עדיין לא הגיב על ההפגנות, אף שהביע אכזבה מחוסר יכולתו של בולסונרו להודות בהפסדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully