וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב פרץ בין שני האנשים הגבוהים ביותר בעולם: מי גדול יותר?

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 0:08

מלחמת גוליית בגוליית? שני ענקים, האחד מחזיק בתואר הרשמי של גינס והשני מאיים לחטוף אותו, הזמינו זה את זה למפגש מדידות כדי להוכיח מי מהם גבוה יותר

מפגש קצוות: האיש הגבוה והאיש הנמוך בעולם נפגשו לראשונה ב-2010-/רויטרס

מראה מראה שעל הקיר, מי הכי גבוה בעיר? סולטאן קוסן, האיש השני הכי גבוה בהיסטוריה ומחזיק שיא גינס "הגבר הכי גבוה עלי אדמות" (שעדיין בחיים) הזמין את מי שמאיים לחטוף לו את התואר למפגש מדידות שיוכיח מי באמת גבוה יותר.

גובהו של סולטאן קוסן במדידה האחרונה שנערכה לו הוא 2.51 מטרים. כעת בחור בשם סולימנה עבדול סאמד טוען שגובהו מגיע ל-2.89 מטרים.

סולימנה בן ה-29 מצפון גאנה, מערב אפריקה, טוען שכשהגיע להיבדק במרפאה המקומית מדד את גובהו וגילה ששבר את שיא גינס הקיים. עם זאת, המדידה שלו עומדת בספק כי למרפאה הקטנה אין למעשה סרט מדידה ארוך מספיק כדי לאשר את גובהו. האחות שמדדה אותו אמרה לו: "אתה גבוה יותר מהסקאלה".

מחזיק השיא הנוכחי סולטאן קוסן

והאיש שמאיים על התואר - סולימנה עבדול סאמד

אם זה אכן גובהו, הוא יהיה האדם הגבוה ביותר בכל הזמנים - כשהשיא הנוכחי שייך לרוברט וודלו מארה"ב, שבמותו ב-1940 והגיע לגובה היסטרי של 2.72 מטרים.

סולימנה סובל מתסומנת מרפן הנדירה, הפרעה גנטית המשפיעה על רקמות החיבור של הגוף ומביאה לאיברים ארוכים בצורה חריגה. ילדים בדרך כלל יורשים זאת מאחד ההורים. במקרה שלו, הוא סובל מבעיות בריאותיות שאילצו אותו לוותר על חלומו להיות נהג ולחזור לכפר שלו מהבירה אקרה.

עוד שיאי גינס
לא תאמינו איך נראה היום מי שהיה "הילד החזק ביותר בעולם" לפי גינס

האישה עם הציפורניים הארוכות בעולם עשתה את הבלתי יאמן - וקצצה אותן

סולימנה רוצה לכבוש את התואר

סולטאן לא הולך לוותר לו בקלות

סולטאן, האיש הרשמי הגבוה ביותר בעולם כיום, מתכוון להגן על תוארו. הוא נכנס לספר השיאים של גינס בשנת 2009 כשהיה בן 26 ומאז מחזיק בתואר. צמיחתו המוגברת היא תוצאה של גידול בבלוטת יותרת המוח. הוא גר עם הוריו ושלושת אחיו ואחיותיו - כולם בעלי גובה ממוצע - ועובד במשרה חלקית כחקלאי.

הוא אמר לסוכנות הידיעות Andalou: "יש לי את הרגליים הגדולות ביותר בעולם. אני נועל נעליים במידה 61. יש לי גם את הידיים הארוכות בעולם. השיאים שלי רשומים. אני מורשת תרבותית עולמית. אני שומע מדי פעם חדשות שאומרות 'השיא של סולטאן נשבר, יש אנשים גבוהים מסולטאן'. אם יש כזה, בואו נמדוד את הגובה שלנו. אני מחזיק בשיא שלי כבר 14 שנים. אני לא אאבד את השיא שלי לאף אחד. אני נחוש בעניין הזה".

הכירו את האיש הגבוה ביותר בעולם:

ומי שמאיים לחטוף לו את הכתר:

סולטאן נולד ב-10 בדצמבר 1982 ועד שהיה בן 10 גובהו היה פחות או יותר בקנה מידה דומה לבנים אחרים בגילו. כיום גובהו הרב מצריך ממנו להיעזר במקל הליכה.

יריבו מגאנה לא הולך להגיע למדידות, לאחר שכתב BBC הגיע בעצמו אל סולימנה עם סרט מדידה של חמישה מטרים כדי לאשר או לבטל את הטענות. הוא סימן את גובהו על הקיר בחתיכת פחם ולפי המדידה שלו, סולימנה מגיע לגובה של 2.23 מטרים בלבד. מרשים - אבל רחוק מהשיא שלנו.

רק כמעט...

סולימנה לא מוותר על התקווה לזכות בתואר: "אני עדיין גדל. מי יודע, אולי יום אחד גם אני אגיע לגובה הזה. כל שלושה או ארבעה חודשים אני צומח".

בספר השיאים של גינס דיווחו עד היום על עשרה מקרים מאושרים או אמינים של אנשים שהגיעו לגובה של 2.5 מטרים. השמיים הם הגבול חבר'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully