וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע לשיא: האיש הגבוה בעולם הפסיק לגדול

סולטן קוסן, הענק המאמיר לגובה 2.51 מטרים, לא הפסיק לגבוה במספר סנטימטרים מדי שנה, מאז יום היוולדו. בזכות סדרת ניתוחים חדשניים בארה"ב, הפסיק לראשונה לצמוח. צפו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

אם תאכל – תגדל, אומרת המימרה המפורסמת. סולטן קוסן, האדם הגבוה בעולם, לקח את הביטוי ודבק בו בכל 29 שנותיו – מאז שהוכר על ידי ספר השיאים של גינס כאדם הגבוה בעולם, לפני כשלוש שנים, הוסיף הענק הטורקי לגובהו כחמישה סנטימטרים מדי שנה, עד לגובה המדהים של 2.51 מטרים, וזאת בשל גידול במוחו הגורם להפרשה של הורמון גדילה בכמות מופרזת.

כבר בגיל שבע הגיע קוסן לגובהו של אביו, אך מאפיינו הפיזי המיוחד דווקא היווה לו מקור לבעיות לאורך חייו. "חוויתי ימים קשים, לא יכולתי לצאת מהחדר שלי. למשפחתי היו קשיים כלכליים, אז לא יכולתי לקבל טיפול. בכיתי בחשאי בחדרי, רציתי להתפוצץ וזה הגביל אותי בחיים", אומר קוסן. מחלתו הנדירה גרמה לעצמות ידיו, רגליו וגולגלתו של קוסן להמשיך לגדול, והוא נחשב גם לבעל כפות הידיים והרגליים הגדולות בעולם. מרוב עומס על גופו הוא נאלץ להיעזר בקביים.

כעת זכה קוסן לחדשות טובות: הפרסום שהביא לו ספר השיאים של גינס הוביל את הנפיל הטורקי לעבור שורה של ניתוחים באוניברסיטת וירג'ינה, במטרה לעצור את צמיחתו. הטיפול המיוחד שהעניקו לו רופאיו אכן סייע, וכעת, לראשונה בחייו – הוא הפסיק לגדול. ולא רק זאת – האיש הגבוה בעולם מספר כי הוא אוחז כעת בחברה חדשה. "זו העצה שלי לכולם: אל תהיו מתוסכלים מהחיים. החיים קצרים, כולנו צריכים לדעת איך לחיות", אומר קוסן, "אסור להתרחק מאנשים אחרים, גם אם הם נכים או מוגבלים. לכולם יש זכות לחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully