וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא נבחר לרמטכ"לות: אייל זמיר ימונה למנכ"ל משרד הביטחון

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 22:33

שר הביטחון הנכנס יואב גלנט הודיע על מינוי של זמיר לתפקיד המנכ"ל. כעת, על זמיר תוטל האחריות להכין את מערכת הביטחון לאופציה צבאית מול איראן. שר הביטחון לשעבר בני גנץ בירך את זמיר על תפקידו, "אייל הוא קצין ומפקד מצוין"

שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שני) למנות את האלוף (במיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. עוד נמסר כי זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ"ל היוצא אלוף (מיל') אמיר אשל.

זמיר, בן ה-57 שירת בצה"ל במשך 38 שנים. במהלך שירותו שימש זמיר כמפקד חטיבת שריון במילואים, והוביל את כיבוש העיר ג'נין במבצע "חומת מגן". בשנים 2012-2015 שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ב-2018 הוביל את ההתמודדות נגד הפרות הטרור הפלסטיניות בגדר. בשנים 2018-2021 שירת כסגן הרמטכ"ל תחת אביב כוכבי. בתקופה זו גם ניהל את כלל הסיוע הצבאי למגזר האזרחי בתקופת מגיפת הקורונה ובמהלך מבצע "שומר חומות".

אייל זמיר בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אייל זמיר/ראובן קסטרו

"זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה"ל בדור האחרון", מסר שר הביטחון גלנט, "מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי - אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד".

גם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ בירך את זמיר על התפקיד. "אייל הוא קצין ומפקד מצוין, ערכי ובעל יכולות ניהול והבנה עמוקה של החברה הישראלית וצרכי הביטחון של מדינת ישראל"

בנאום כניסתו אמר זמיר כי: "למשרד הבטחון תפקיד חיוני בהמשך פיתוח עוצמתה הצבאית, חברתית וכלכלית של המדינה. נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה"ל, ארגוני הביטחון, התעשיה והחברה הישראלית". כמו כן, הודה זמיר לשר גלנט ובירך את המנכ"ל המכהן אמיר אשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully