וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה בדמשק, נמל התעופה הושבת זמנית

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 12:10

בצבא סוריה אמרו כי שני חיילים נהרגו בתקיפה, הראשונה שמיוחסת לישראל מאז חילופי הממשלה. לפי דיווחים, הותקפו יעדים של איראן ושל חיזבאללה. הנמל, שהותקף כמה פעמים בשנה שעברה, שב לפעילות כעבור כמה שעות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו 4 אנשים

בווידאו: סוריה: ישראל תקפה בדמשק, נמל התעופה הושבת זמנית/שימוש לפי סעיף 22 א', לחוק זכויות יוצרים

צבא סוריה האשים הלילה (שני) את ישראל בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק ויעדים אחרים מדרום לבירה, ואמר כי שני חיילים נהרגו ונגרם נזק. לפי צבא סוריה, הטילים שוגרו מאזור הכנרת. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה במהלך התקיפה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "התוקפנות הישראלית".

בעקבות התקיפה, שאירעה בסביבות השעה 1:00, נמל התעופה הושבת זמנית אך משרד התחבורה של סוריה הודיע בתוך שעות ספורות על חידוש הפעילות במקום, שהוצא מכלל שימוש כמה פעמים בשנה שעברה. הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי בתקיפה נהרגו ארבעה אנשים.

שני גורמי מודיעין אזוריים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפות בסמוך לנמל התעופה נפגע מוצב של כוח קודס ממשמרות המהפכה של איראן ושל המיליציות הנאמנות לו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בין המטרות היו יעדים של חיזבאללה.

זו התקיפה הראשונה בסוריה המיוחסת לישראל מאז שהתחלפה הממשלה בשבוע שעבר, ואתמול נכנס לתפקיד שר הביטחון יואב גלנט.

זירת התקיפה בשמי חומס, סוריה 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תקיפה באזור חומס, בנובמבר/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל ממעטת לקבל אחריות על תקיפות בסוריה, אך בחודש שעבר אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי הקצב שלהן הגיע לכאחת בשבוע. הוא אף הודה כי ישראל הייתה אחראית לתקיפה אווירית בנובמבר של שיירה שהגיעה מעיראק לסוריה כשהיא נושאת כלי נשק מאיראן. כוכבי אמר כי הצבא הצליח לשבש את החזון האיראני לפרוס מאות טילים בסוריה ולבנון.

"כתוצאה מפעילות ארוכת שנים החזון האיראני שובש. חזון שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע-קרקע ואוויר בסוריה, כוחות מיליציה וכוח חיזבאללה בדרום רמת הגולן", אמר הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully