וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתימה הראשונה של הממשלה: רפורמת הכשרות תידחה ותבוטל בהמשך

29.12.2022 / 21:41

השר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי חתם על דחיית רפורמת הכשרות של השר כהנא מיד עם כניסתו לתפקיד. תכנית הרפורמה, הוצגה ביולי שנה שעברה ונחקקה תחת התנגדותם של הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית. מלכיאלי, הבטיח כי רפורמה זו ודומות לה - לא ייצאו לפועל

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן נפתח עם כניסת ראשון חברי הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי. דני שם טוב, אתר רשמי
חתם על צו המורה על דחיית כניסתו של רפורמת הכשרות. השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי/אתר רשמי, דני שם טוב

מיד לאחר השבעתו לשר לשירותי דת, הגיע הערב (חמישי) השר הנכנס ח"כ מיכאל מלכיאלי ללשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראש"ל הגר"י יוסף, יחד עם יהודה אבידן המועמד למנכ"ל המשרד לשירותי דת, וחתם על צו המורה על דחיית כניסתו של רפורמת הכשרות, שחוקק על ידי השר היוצא מתן כהנא, בחצי שנה. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו על ידי הממשלה הנכנסת סוכם על ביטולה של הרפורמה באופן מלא וחקיקת חוק כשרות לביטול יחסי משגיח מושגח בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל.

כזכור, רפורמת הכשרות נחקקה תחת התנגדותם של הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית לישראל ושל כלל מניין ובניין של רבני ישראל שהתריעו על כשלים רבים ברפורמה ופגיעה בכשרות.

מכתב הרבנים החרדים נגד רפורמת הכשרות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
רפורמת הכשרות נחקקה תחת התנגדות. מכתב הרבנים החרדים נגד הרפורמה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראש"ל הגר"י יוסף בירך את מלכיאלי על כניסתו לתפקיד ואמר, "מברך אותו שתהיה לו סייעתא דשמיא ושיצליח בתפקיד שלו". אחר כך, ביקש מהשר לטפל בכמה נושאים הנוגעים לדת, "צריך לשמור על היהדות והמסורת בארץ ישראל, אנחנו מדינה יהודית וצריך לזרז את כל הדברים שצריכים תיקון, לזרז ולתקן את זה".

הרב המשיך והסביר, "נאבקנו בשנה וחצי האחרונה בעניין הגיור ובפרצות החמורות של הכשרות, מיד עם כניסתך לתפקיד, צריך לטפל בזה ולעצור את הדבר הזה של הכשרות, שכל רב עיר יוכל לתת כשרות ולבחור את המשגיחים הראויים - כך שלא כל אחד יוכל לשמש כמשגיח כשרות, ואדרבה תשבו ותקימו את הוועדה ותשפרו את נושא המשגיח מושגח, כדי שתהיה כשרות שכל אחד יכול לאכול על הצד הטוב ביותר. רוב המדינה שומרים כשרות ורוצים לאכול כשר ולא רוצים לאכול ספקות או נבלות וטריפות". עוד ציין הרב, כי יש לטפל בנושא מינוי רבני בערים, "איך אפשר להשאיר עיר בלי רב עיר? שנים על גבי שנים יש ערים שאין רבני ערים, תחזקו את הדבר הזה ותפעלו למנות רבני ערים".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף עם שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר. הרבנות הראשית,
"איך אפשר להשאיר עיר בלי רב עיר?". נשיא מועצת הרבנות הראשית הראש"ל הגר"י יוסף/הרבנות הראשית

השר מלכיאלי התייחס לענייני הדת עליהם אמון ואמר, "כמו שראינו וכמו שמרן דיבר, היה קשה לראות בשנה וחצי האחרונה את הרפורמה שהממשלה קידמה וכמו שמרן אמר, בסוף זה לא הביא לכשרות אלא להיפך. יש חלק שכבר נכנס לחוק ואנחנו נצטרך לבטל את החלק הזה, ויש חלק שאמור להיכנס בעוד כמה ימים לתוקף, כמו שבד"ץ לא יוכל לתת כשרות ועוד דברים. לכן אנחנו באים עכשיו לקבל את הברכה של הרב ולחתום את החתימה של הממשלה החדשה, כדי שהדברים האלה לא ייכנסו לפועל, יידחו וכמו שמרן הנחה אנחנו נבטל את החוק שקיים ובשם השם נעשה ונצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully