וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בירך את נתניהו על השבעת הממשלה: "נמשיך לקדם את פתרון שתי המדינות"

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 8:23

בהודעה שמסר נשיא ארה"ב מסר כי הוא מצפה לעבוד עם ראש הממשלה הנכנס. מנגד אמר כי ממשלו יתנגד לצעדים שיסכנו את פתרון שתי המדינות ואת הערכים המשותפים של מדינתו ושל ישראל. שר החוץ בלינקן חזר על הדברים בהודעתו

בווידאו: בלאגן בכנסת: ח"כים מהאופוזיציה צועקים "חלש חלש" ומפריעים לנאום נתניהו/ערוץ הכנסת

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך אמש (חמישי) את ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, בעקבות השבעת הממשלה בראשותו. בשיחה הוא הבהיר כי ממשלו מתנגד לצעדים שיסכנו את פתרון שתי המדינות ואת הערכים המשותפים של ישראל וארה"ב.

"כנסת ישראל הצביעה היום בעד ממשלה חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו", מסר בהודעתו. "אני מצפה לעבוד עם נתניהו, שהיה ידיד זה עשרות שנים, יחד התמודדנו עם האתגרים וההזדמנויות הרבות שעמדו בפני ישראל והמזרח התיכון, כולל האיומים מצד איראן", אמר.

"ארצות הברית פועלת לקידום אזור משגשג ובטוח, שמטיב עם תושביו", הוא המשיך. "מאז תחילת כהונתי, הממשל בראשותי עובד כדי לקדם את החזון מלא התקווה של אזור בו יש שלום, גם בין ישראלים לפלסטינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה חשובה זו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת נתניהו. נמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת אותו וסותרת את האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחה עם נבחרת הכדורגל. טוויטר, צילום מסך
מתנגד למדיניות המסכנת את פתרון שתי המדינות. ביידן/צילום מסך, טוויטר

גם שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן הדגיש בהודעה שפרסם בעקבות השבעת הממשלה החדשה בישראל, כי ממשל ביידן יתנגד למדיניות שתסכן את היכולת לממש את פתרון שתי המדינות ותעמוד בסתירה לאינטרסים המשותפים של ישראל וארצות הברית.

ההודעות שפרסמו הנשיא ביידן ושר החוץ בלינקן מסמנות בקווים כלליים עקרונות של "עשה ואל תעשה" מצד ארצות הברית כלפי הממשלה החדשה בישראל ומאותתות כי ביצוע מהלכים שסותרים את העקרונות הללו יביאו לעימות בין הצדדים.

בלינקן אמר כי הוא מצפה לעבוד עם הממשלה החדשה בישראל כדי לקדם שלום, ביטחון ושגשוג באזור וכדי לקדם את הערכים שעמדו במשך עשרות שנים בבסיס היחסים בין ישראל לבין ארצות הברית, ובראשם מחויבות לעקרונות דמוקרטיים ולחזון של ישראל שחיה בשלום עם שכנותיה.

"נמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד לצעדים שיסכנו את ההיתכנות שלו ויסתרו את האינטרסים והערכים המשותפים שלנו. ארה"ב מחויבת לקדם צעדים שוויוניים של חופש, צדק, ביטחון ושגשוג עבור ישראלים ופלסטינים כאחד", אמר בלינקן.

בד בבד, נתניהו הודיע לשגריר באו"ם, גלעד ארדן, כי יאריך את כהונתו בשנה נוספת. נתניהו שוחח עם ארדן ושיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית. ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully