וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: "לישראל מידע לפיו איראן מתכוונת להעמיק ולהרחיב את אספקת הנשק לרוסיה"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 20:32

דוד ברנע אמר בטקס חלוקת תעודות הצטיינות לאנשי מוסד בבית הנשיא כי ישראל העבירה לבנות בריתה מידע שהוכיח כי איראן שיקרה כשטענה שהעבירה כטב"מים לרוסיה רק לפני הפלישה לאוקראינה. הוא הזהיר כי איראן פועלת בחשאי להעביר נשק מתקדם נוסף לרוסים

דוד ברנע, ראש המוסד. דוברות המוסד, אתר רשמי
איראן מתכוונת "להעמיק ולהרחיב" בקרוב את אספקת הנשק המתקדם לרוסיה. דוד ברנע/אתר רשמי, דוברות המוסד

ראש המוסד דוד ברנע אמר היום (חמישי) כי בידי ישראל יש מידע לפיו איראן מתכוונת "להעמיק ולהרחיב" בקרוב את אספקת הנשק המתקדם לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה. את הדברים, אמר בנאומו בטקס חלוקת תעודות הצטיינות לאנשי המוסד שהתקיים בבית הנשיא.

למה זה חשוב:

• זו הפעם הראשונה בה ראש המוסד מתייחס בפומבי לסוגיית אספקת הנשק האיראני לרוסיה ומאשר בקולו כי ישראל העבירה מידע מודיעיני לבנות בריתה על הכוונה המקורית של איראן לספק כלי טיס בלתי מאויישים לרוסיה במהלך המלחמה.

מה הם אומרים:

• ברנע אמר כי המוסד התריע שאיראן תבחר צד ותסייע לרוסיה במלחמה באוקראינה. לדבריו אחרי שאיראן טענה כי כלי הטיס הבלתי מאויישים הועברו לרוסיה לפני המלחמה, המוסד השיג מידע מודיעיני שמוכיח שהאיראנים משקרים.
• "העמדנו באור המציאות את מועד אספקת אמצעי הלחימה לרוסיה למרות השקרים שנשמעו מכיוונה של איראן. לנו השקרים האיראנים אינם חדשים", אמר ברנע.
• ראש המוסד הדגיש כי המוסד מתריע גם היום בפני בנות בריתה של ישראל על כוונות עתידיות של איראן להרחיב בחשאי את אספקת הנשק לרוסיה.

הצבא הרוסי מטעין טיל בליסטי יארס במשגר טילים בקלוגה. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
"העמדנו באור המציאות את מועד אספקת אמצעי הלחימה לרוסיה". הצבא הרוסי מטעין טיל בליסטי במשגר טילים/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי

במוקד החדשות:

• נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום בטלפון עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ודן עמו במלחמה באוקראינה. לאחר השיחה עם פוטין התקשר נתניהו באופן חריג לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ועדכן אותו בפרטי השיחה.

התמונה הגדולה:

• ברנע התייחס למחאה העממית באיראן נגד המשטר וציין כי עוצמתה איננה נחלשת. "המשטר האיראני בחר להתמודד עם המחאות הברוטאליות חסרת מעצורים... אציין בהערכה - המפגינים איבדו את הפחד, איבדו את המורא".
• ראש המוסד ציין כי יש לישראל "הוכחות ברורות" לכך שהמחאה הנמשכת מאתגרת את המשטר באיראן. "אנו רואים בברור את המשטר, החזק כביכול, מופתע ומפוחד", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully