וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין התקשר לברך את נתניהו על הרכבת הממשלה וניצחונו בבחירות

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 11:17

לאחר שהודיע אתמול כי "עלה בידו", קיבל הבוקר ראש הממשלה המיועד שיחת טלפון מנשיא רוסיה שביקש לברכו. בהמשך שיחתם דנו גם במלחמת רוסיה נגד אוקראינה. נתניהו: "מקווה שתמצאו בהקדם את הדרך לסיום המלחמה והסבל הנגרם ממנה. נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני"

נתניה מודיע לנשיא המדינה שעלה בידו להרכיב ממשלה/אתר רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר לפני זמן קצר (חמישי) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות והקמת הממשלה. זאת על רקע הודעתו של נתניהו לנשיא המדינה כי "עלה בידו" והצליח להרכיב ממשלה.

השניים דנו בכמה סוגיות כשבראשן מלחמת רוסיה-אוקראינה. נתניהו אמר לפוטין שהוא מקווה שהדרך לסיום המלחמה והסבל הנגרם ממנה תימצא בהקדם. בהמשך הוסיף כי הוא "נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולבלום את ניסיונותיה להתבסס צבאית בגבולנו הצפוני".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ברוסיה, ב-14 במאי 2013. Maxim Shipenkov, AP
דנו בסוגיית מלחמת רוסיה ואוקראינה. פוטין ונתניהו/AP, Maxim Shipenkov

אתמול בערב הודיע נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג שעלה בידו להרכיב ממשלה. "כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית העצומה לה זכינו בבחירות האחרונות, אני מודיע לך שעלה בידי להקים ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל, ואני מתכוון להקים אותה בהקדם האפשרי, עד השבוע הבא", מסר נתניהו. הרצוג השיב לו, "מודה לך על ההודעה ומאחל לך הצלחה. החובה זה לפעול למען כלל העם והציבור בישראל ואני מקווה שכולכם תתגייסו למשימה הזו בתקופה כזו. שיהיה בהצלחה".

נתניהו מתכנן להשביע את ממשלתו בכנסת בסוף השבוע הבא, ואמר אתמול למקורביו כי הוא שואף שההשבעה תיערך ברביעי או חמישי. עם זאת, בהתאם לקצב התקדמות החקיקה, ייתכן שההשבעה תידחה לתחילת השבוע שלאחר מכן.

אחרי שנתניהו הודיע לנשיא כי "עלה בידו", יו"ר הכנסת הזמני יריב לוין צריך למסור את ההודעה גם למליאת הכנסת, שתיפתח רק ביום שני, ולקבוע מועד להשבעה - עד שבוע לאחר מכן. כלומר, השבעת הממשלה צפויה להיערך לכל המוקדם ביום רביעי או חמישי הבא, ולכל המאוחר ביום שני, 2 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully