וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד נערכים לסוף המנדט: הכנסת תאשר את החוק למניעת פילוג של ארבעה ח"כים

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 7:45

ארבעה ימים לפני סוף המנדט של רה"מ המיועד נתניהו, בקואליציה הנכנסת ימשיכו הבוקר את בליץ החקיקה שמקדימה את הקמת הממשלה. החוק הראשון שיאושר נועד למנוע תסיסה של מאוכזבים בליכוד לאור חלוקת התיקים. במקביל, תימשך עבודת הוועדות על חוקי דרעי, סמוטריץ ובן גביר

בווידאו: נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו"/ערוץ הכנסת

ארבעה ימים לסוף המנדט, בליכוד נערכים היום (ראשון) להשלמת ההסכמים הקואליציוניים המלאים עם המפלגות השונות, כדי שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יוכל להודיע לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה עד יום רביעי. לפי ההערכה בקואליציה הנכנסת, השבעת הממשלה תיקבע לשבוע שלאחר מכן. הקואליציה הנכנסת תמשיך הבוקר את בליץ החקיקה הפרסונלית והמפלגתית שמקדימה את הקמת הממשלה, בהתאם לדרישת השותפות הקואליציוניות ולצרכי נתניהו והליכוד, במטרה להשלים את העברת החוקים עד השבעת הממשלה.

מליאת הכנסת צפויה לאשר בקריאה שנייה ושלישית את החוק שיבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם, שנתניהו מקדם כדי לנטרל סיכונים מחברי כנסת מורדים או מאוכזבים לאחר חלוקת התפקידים בליכוד. מדובר בביטול של חוק שחוקק על ידי הקואליציה הקודמת, שנועד לייצר תשתית לפילוג בליכוד, שמעולם לא קרה. נתניהו רצה לקדם את הצעת החוק לפני השבעת הממשלה כדי למנוע תסיסות ממאוכזבי חלוקת התיקים בליכוד, שיקרו ככל הנראה רק ערב לפני השבעת הממשלה.

בנימין נתניהו, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
מנסה למנוע תסיסה בליכוד. נתניהו/ראובן קסטרו

במקביל, הוועדה המיוחדת בראשות שלמה קרעי שהוקמה כדי לקדם את התיקונים לחוק יסוד: הממשלה תכין את חוק דרעי וחוק סמוטריץ' לקריאה שנייה ושלישית. הראשון מכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר למרות הרשעתו בפלילים, והשני יאפשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להתמנות כשר נוסף במשרד הביטחון ולקבל סמכויות על המינהל האזרחי. דרעי וסמוטריץ' דרשו שניהם שהחוקים יעברו לפני הצגת הממשלה.

החוק הרביעי, חוק בן גביר, שמחזק את סמכויותיו של השר לביטחון לאומי המיועד על המשטרה והמפכ"ל, עדיין נמצא בעבודה לקריאה ראשונה, והדיונים עליו יימשכו השבוע. בגלל חג החנוכה והנוהג המקובל בכנסת לקיים ימי פעילות מקוצרים, לוחות הזמנים מוגבלים, ובליכוד מעריכים כי העבודה על החוק עשויה להתעכב לשבוע הבא ואף לאחר השבעת הממשלה.

עוד בוואלה!

עשרות בכירים בהייטק לנתניהו: "לחוקים החדשים יהיו השלכות הרסניות על הכלכלה"

לכתבה המלאה
אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יוכשר לשר. דרעי/ראובן קסטרו

בסוף השבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר את המינוי של דרעי לתפקיד שר בממשלה הבאה. הצעת החוק מוזגה עם הצעה נוספת שתאפשר את מינויים של שרים נוספים במשרדי הממשלה, בהם סמוטריץ'. 63 ח"כים הצביעו בעד - מול 52 מתנגדים.

על פי הצעת החוק, הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. עוד לפי ההצעה, לראשונה כהוראה של קבע, בנוסף לשר הממונה על משרד ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד - כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים. השר "הנוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול כפוף לשר הממונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully