וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בכירים בהייטק לנתניהו: "לחוקים החדשים יהיו השלכות הרסניות על הכלכלה"

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 20:44

במכתב שהעבירו בכירים בתעשייה, הם טענו כי החקיקה הנידונה בימים אלה בכנסת תערער את האמון במערכת המשפט הישראלית, דבר שירתיע משקיעים בינלאומיים מתמיכה בה. "אל תתן יד לפגיעה במעמדה של ישראל בעולם ובהמשך של צמיחתה של הכלכלה הישראלית"

בווידאו:המפכ"ל שבתאי מתנגד ל"חוק בן גביר": "מה הבעיה במצב הנוכחי?"/מערכת וואלה!

בכירים בתעשיית ההייטק קראו הערב (חמישי) לראש הממשלה העתידי בנימין נתניהו, שלא לאפשר את חקיקת החוקים הנידונים בימים האחרונים בכנסת, וזאת בשל השלכותיה "ההרסניות" למשק ולתעשיית ההייטק בפרט. לדבריהם, "התערערות האמון במערכת המשפט הישראלית וכתוצאה מכך בדמוקרטיה הישראלית, עשויה להרתיע את המשקיעים המניעים את צמיחתה של התעשייה".

"יציבות משפטית הנה תנאי הכרחי עבור משקיעים בינלאומיים ומסייעת להם להשקיע במדינות מסוימות. מאידך, העדר יציבות שכזאת - מבריחה אותם ממדינות אחרות", הסבירו במכתב לנתניהו. "בעקבותיהם אנו עלולים לראות גם נהירה של חברות טכנולוגיה, כולן חברות בינלאומיות במהותן, אל מחוץ לישראל, וכך גם את תשלומי המיסים שלהן. מי כמוך מבין ויודע אלו השלכות הרסניות עשויות להיות לכך לכלכלה ולחברה בישראל".

"אל תתן יד לפגיעה במעמדה של ישראל בעולם ובהמשך צמיחתה של הכלכלה הישראלית לטובת כלל אזרחי המדינה", הזהירו. "אנו דורשים ממך לעצור את כדור השלג המתעצם, לייצב את הספינה ולשמור על הסטטוס קוו בין כל חלקי החברה הישראלית".

מרכז הפיתוח של אינטל. יחצ,
השלכות הרסיות למשק ולתעשיית ההייטק בפרט. מרכז הפיתוח של אינטל/יחצ

ביום שלישי האחרון העבירה הקואליציה המיועדת בקריאה טרומית ארבעה חוקים שיאפשרו את הקמת הממשלה בהתאם להסכמים בין המפלגות השונות. הצעת החוק הראשונה שעברה היא של ח"כ משה ארבל מש"ס שתכשיר את המינוי של דרעי לשר, ותקבע כי רק מי שהורשע ונדון למאסר בפועל לא יוכל להתמנות לתפקיד שר אך לא במקרה של מאסר על תנאי כמו במקרה של יו"ר ש"ס.

הצעת חוק נוספת שאושרה בקריאה טרומית היא של ח"כ איתמר בן גביר, שמטרתה לעגן את כפיפות המשטרה והמפכ"ל לממשלה ולשר. זאת, למעט לעניין חקירות שהמשטרה מבצעת. כמו כן, ההצעה מעגנת את תפקידו של המפכ"ל כמופקד על ניהול משטרת ישראל, על הפעלתה ועל פיתוח יכולותיה וכן לקבוע כי ימלא את תפקידיו בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר.

גם הצעת החוק שמאפשרת כהונת שר נוסף במשרד ממשלתי אושרה בקריאה טרומית. מדובר בהצעה שמטרתה הכנת התשתית להכפפת המנהל האזרחי לשר המיועד בצלאל סמוטריץ', ופיצול סמכויותיו של שר הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully