וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של הלוחמים: בסיס שבטה בדרום נפרץ - כלי רכב נגנבו

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 12:20

אלמונים חתכו את הגדר, נכנסו לבסיס של חיל התותחנים בנגב וגנבו אופנוע וטרקטורון שהוחרמו ע"י המשטרה. גורם צבאי טען שהלוחמים כלל לא הבחינו במקרה: "אם הם היו מחבלים, הדרך למגורים הייתה קצרה מאוד". דו"צ: "הרכבים היו בקרבת הגדר כשנגררו, הם לא חדרו לעומק הבסיס"

בווידאו: מעצר שלושת החשודים בפריצה לבסיס נבטים/צילום: דובורת משטרת ישראל

אלומנים פרצו בסוף השבוע לבסיס שבטה של חיל התותחנים שבנגב וגנבו משם אופנוע וטרקטורון יקרים שהוחרמו על ידי המשטרה בשבועות האחרונים - כך נודע היום (ראשון) לוואלה. האירוע התגלה לאחר שלוחמי צה"ל שמאבטחים את הבסיס גילו פרצת ענק בגדר ההיקפית והקפיצו את כיתת הכוננות. לאחר סריקות באזור התברר כי אלמונים חתכו את גדר הבסיס, נכנסו רגלית פנימה לאזור מתחם כלי הרכב וגנבו את כלי הרכב, שהוחרמו בעקבות חשד לפעילות פלילית באזור.

גורם צבאי טען שהלוחמים כלל לא הבחינו בחדירה ואם הם היו מחבלים - הדרך אל מגורי החיילים הייתה קצרה מאוד. "זו לא הפעם הראשונה שגונבים נשק מהבסיס הזה. בשנה האחרונה בכמה מקרים גנבו משם בני מיעוטים נשקים, ציוד צבאי ותחמושת", אמר.

לוחמי יחידת תותחנים, בסיס שיבטה. דובר צה"ל
זוהי אינה הפעם הראשונה שמתרחשת פריצה לבסיס. לוחמים במחנה שבטה/דובר צה"ל

בניגוד אליו, אמר גורם אחר כי "הפריצה הקודמת התרחשה לפני כשלוש שנים ובנוסף, שאר הגניבות התרחשו בשטחי האש ולא בבסיס עצמו. מדובר ברכבים אזרחיים שהוחרמו במסגרת מבצע משולב של צה"ל והמשטרה".

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך סיור שגרתי להגנת בסיס צה"ל בדרום הארץ אמש, חיילי צה"ל זיהו פרצה גדולה שנחתכה בגדר הבסיס. מסריקות נרחבות התגלה כי מהבסיס נלקחו אופנוע ורייזר שהוחרמו על ידי משטרת ישראל בשבועות האחרונים. הרכבים היו בקרבת הגדר כאשר נגררו החוצה, החשודים לא חדרו לעומק הבסיס. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים".

בסיס שיבטה אחרי שיפוץ. דובר צה"ל
מגורים בבסיס שבטה/דובר צה"ל

בנובמבר האחרון נגנבו מבסיס "צנובר" בצפון 70 אלף כדורים ו-70 אלף רימוני מטול. מפקד פיקוד צפון, אורי גורדין, ביקר בבסיס, והוצג לו תחקיר ראשוני ממנו עלה כי הפורצים ניצלו "נקודת תורפה" באבטחת הבסיס וכך הצליחו לגנוב את התחמושת. את הבסיס מאבטחים גדודים וחטיבות שמתאמנים בשטחי האש של רמת הגולן ונראה כי הכשל היה באבטחת המקום בעת תחלופת היחידות.

עוד עלה מהתחקיר כי ישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת. בסיכום התחקיר הנחה מפקד הפיקוד על מספר צעדים מידיים, בהם תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד הצפון וקיום הערכת מצב ייעודית נוספת בנושא הגנת מחנות. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.

במהלך השנתיים האחרונות הושקעו כ-50 מיליון שקלים באבטחת מחנות צה"ל בהם יש מצבורי נשק ונשקיות. האלוף גורדין מינה ועדת מומחים לבחון את הכשלים המבצעיים במבחנה ולדברי גורמים בפיקוד - על הפרק הדחת מפקדים שתעשה בהתאם לפערים שיימצאו. מנתונים שהוצגו לרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה האחרונה הועברו 15 התרעות מודיעיניות על כוונות של גורמים לפרוץ לבסיסי צה"ל ולגנוב תחמושת ואמצעי לחימה. ההתרעות התקבלו בסיוע משטרת ישראל והשב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully