וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי העניק: פרס הרמטכ"ל לשנת 2022 ניתן לתוכנית "ניצנים"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 7:18

התוכנית, שמהווה חלק מעמותת "בנתיבי אודי" לזכרו של אודי אלגרבלי שנפל בלבנון, פועלת לצמצום הפער המדעי-טכנולוגי בין המרכז לפריפריה, ומסייעת לתלמידים מאזורים אלו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהשתלב בתפיקדי מפתח טכנולוגים

הרמטכ"ל העניק את פרס הרמטכ"ל לשנת 2022 לעמותת "בנתיבי אודי" על הישגי תכנית ניצנים בשנת 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
מכפילה את היקף משתתפיה מדי שנה ומחוללת שינוי נרחב בנגב ובגליל. טקס פרס הרמטכ"ל/אתר רשמי, דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי העניק שלשום (שני) את פרס הרמטכ"ל לשנת 2022 לעמותת "בנתיבי אודי" על הישגי תכנית ניצנים שכוללת היום 1,900 חניכים מהפריפריה. חזון התכנית הינו צמצום הפער המדעי-טכנולוגי בין המרכז והפריפריה.

התכנית "ניצנים" הוקמה על ידי עמותת "בנתיבי אודי" בשיתוף אגף התקשוב וההגנה בסייבר, מערך הדיגיטל הלאומי, משרד החינוך מחוז דרום, רשויות מקומיות, עמותת עתידים, ועוד והיא החלה לפעול בשנת 2016 במטרה לאתר ולהכשיר בני נוער מהנגב והגליל בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר. התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון.

השיקולים בבחירת התכנית לפרס התבססו על הצמיחה המרשימה בהיקף התכנית ותרומתה לצבא. תוכנית "ניצנים" מכפילה את היקף משתתפיה מדי שנה ומחוללת שינוי נרחב בנגב ובגליל, כשיותר מ- 50% מבוגרי ובוגרות שנת 2022 השתלבו בתפקידי מפתח ביחידות הטכנולוגיות המתקדמות של צה"ל והיתר שובצו בתפקידים משמעותיים.

הדגש בתכנית, הינו על קידום חניכות לתפקידים טכנולוגיים. כך, 68 מבוגרות תכנית ההמשך לנשים הנקראת "WOMEN TECH" שולבו במקצועות המתקדמים ביותר באשכול מחשוב בצה"ל. יעד התוכנית הוא80% מהבוגרים והבוגרות בתעשיית ההייטק הישראלית.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס סיום מסלול ההסמכה בקומנדו הימי, שייטת 13,13 ביוני 2022. דובר צה"ל
העניק את פרס הרמטכ"ל לעמותת "בנתיבי אודי" על הישגי תכנית ניצנים בשנת 2022.אביב כוכבי/דובר צה"ל

תכנית ניצנים נבנתה יחד עם גופי הקצה הטכנולוגיים בצה"ל, "אלפא". שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי ביצירת סילבוסים, מתודולוגיה, ומערכי הכשרה מקצועיים התואמים את הצרכים המידיים של גופי הקצה הטכנולוגיים השונים, ובכך מאפשרים לתלמידים לרכוש מיומנויות וידע באמצעותם, וכן לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהשתלב בתפקידי מפתח טכנולוגיים. תכנית "ניצנים" יחד עם "אלפא" פועלים במטרה להגדיל את כמות המתגייסים מהנגב והגליל, שישרתו ביחידות האלו. מסלולי אלפא הינם שער הכניסה לצה"ל הטכנולוגי.

כיום התכנית פועלת בעשרות יישובים בניהם: באר שבע, דימונה, ירוחם, קרית גת, שער הנגב, אשקלון, אופקים, נתיבות, אשדוד, טבריה, בית שאן ועוד. התכנית אמורה להמשיך ולהתרחב בהדרגה לכלל יישובי הדרום, הצפון ולפריפריה החברתית במרכז הארץ.

את הפרס קיבלו אנשי אגף התקשוב וההגנה בסייבר, מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי מייסדי העמותה, אופיר אלגרבלי מנכ"ל עמותת "בנתיבי אודי", תת אלוף במילואים ארנון זו-ארץ, יו"ר מרכז אודי ואורית בורובסקי מנהלת התכנית וסמנכ"לית תכניות בעמותה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס הענקת פרס הרמטכ"ל במחנה גלילות, 7 במרץ, 2022. דובר צה"ל
"הפרס מעצים את המחוייבות והאחריות שלנו למימוש שיוויון הזדמנויות". טקס פרס הרמטכ"ל, מרץ 2022/דובר צה"ל

מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי, אביו של אודי אמר על קבלת הפרס, "אנחנו מרגישים שאודי בני פה איתנו בעשייה בקרב אלפי בני הנוער מהנגב ומהגליל, פרס הרמטכ"ל מעצים את המחוייבות ואת האחריות שלנו למימוש שיוויון הזדמנויות חברתי בישראל".

אופיר אלגרבלי, מנכ"ל עמותת בנתיבי אודי, "אלפי תלמידי ניצנים מהנגב והגליל יובילו את עתידה החברתי- טכנולוגי של מדינת ישראל ברוחו של אודי- ענווה, מנהיגות, תרומה לכלל ונתינה כדרך חיים. אנחנו גאים במרקם השותפויות הנדיר עם משרדי הממשלה השונים, עמותות וקרנות אזרחיות, וחברות עסקיות, המאוחדים סביב המשימה והיעוד"

לדברי אורית בורובסקי, סמנכ"לית תכניות בעמותת בנתיבי אודי, "את שנת תשפ"ג אנחנו פותחים עם 1950 חניכים, מהם 1200 בגלאי חטיבת הביניים, 550 בתיכון ו-150 חניכות במאיץ הטכנולוגי Women Tech התכנית מכפילה את עצמה מדי שנה בזכות צוות התוכניות המוכשר והמקצועי שמאפשר לנו לשנות את מציאות חייהם של כל תלמיד ותלמידה המשתתפים בניצנים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully