וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שנהרגה בג'נין נורתה כנראה בידי צה"ל: "עמדה ליד מחבל שפתח באש"

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 18:25

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי ג'נא זכארנה בת ה-15 הייתה על גג אחד הבתים בקרבת חמושים כשנפגעה מהירי. בצה"ל מעריכים כי היא נורתה בשל טעות בזיהוי על ידי לוחם שנפתחה לעברו אש. "הטענה שבוצע ירי מכוון לעבר בלתי מעורבים - מופרכת"

פיצוץ מטען בג'נין/מערכת וואלה

הנערה בת ה-15 שנהרגה הלילה (שני) בג'נין נורתה כלל הנראה מאש צה"ל - כך עולה מתחקיר ראשוני שפרסם היום דובר צה"ל. על פי התחקיר, קיימת סבירות גבוהה שלוחם כוחות הביטחון ירה בשוגג בג'נא זכארנה.

מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה זכארנה בת ה-15 הייתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים כשנפגעה מהירי והיא נורתה בשל טעות בזיהוי. עוד הדגישו כי לא נעשה ירי מכוון אל עבר בלתי מעורבים. גורם צבאי טען כי היא "עמדה ליד מחבל שפתח באש".

על פי הגורם, אחד הלוחמים זיהה שתי דמויות על הגג, שאחת מהן הייתה חמושה. הדמות החשודה פתחה באש לעבר הלוחמים והחייל השיב אש. בצה"ל תמהים על כך שהנערה עמדה ליד החמוש ותוהים מדוע הייתה על הגג בזמן חילופי הירי.

ג'נא זכארנה, בת ה-15 שלפי דיווחי משרד הבריאות הפלסטינית נהרגה מאש צה''ל במהלך פעילות מעצרים בג'נין. 12 בדצמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
"עמדה ליד מחבל שפתח באש". ג'נא זכארנה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

התקרית התרחשה הלילה, במהלך פעילות של כוחות צה"ל ומסתערבי מג"ב יהודה ושומרון. בעת מעצרם של שלושה פלסטינים, פרצו במקום הפרות סדר אלימות, שכללו ירי חי והשלכת מטעני חבלה לעבר הכוחות - שהגיבו בירי. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על מותה של זכארנה - שלטענתו נפגעה מאש צה"ל.

שלושת העצורים, החשודים במעורבות בפעילות טרור בעיר - הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על פצוע מירי ברגלו שנפגע בחילופי האש ופונה לבית חולים בעיר כשמצבו קל. הסהר האדום דיווח על שלושה בני אדם נוספים שנפצעו בגפיהם.

מצה"ל נמסר: "במסגרת פעילות למעצר מבוקשים הלילה במרחב העיר ג'נין, כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, מספר חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי ומדויק לעבר הכוחות, שירו לעבר חמושים שזוהו במרחב. אין נפגעים לכוחותינו. מוכרת טענה על הרוגה פלסטינית. נסיבות המקרה בבירור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully