וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסיפת מטכ"ל עם נשיא סוריה וקצינים": המברק האחרון ששלח אלי כהן מדמשק

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 13:04

ראש המוסד הציג בטקס חנוכת המוזיאון הלאומי על שם אלי כהן את המסר האחרון שהתקבל מהמרגל בתאריך תפיסתו המשוער. בנוסף, חשף ברנע כי כהן נתפס אחרי שהמודיעין הסורי קלט את מסריו לישראל. "כולנו לומדים ממנו מהי הקרבה ומהי מסירות נפש"

מוזיאון אלי כהן בהרצליה/צילום: דוברות עיריית הרצליה

ראש המוסד דדי ברנע הציג היום (שני) את המברק האחרון שהתקבל על ידי המרגל אלי כהן לפני שנתפס בסוריה. תאריך קבלת המסר הוא יום ליכדתו המשוער של כהן, 19 בינואר 1965, אז דיווח המרגל על אסיפה שנערכה במטכ"ל הסורי ערב קודם בהשתתפות נשיא סוריה דאז, אמין אל חאפז. בנוסף, ברנע חשף כי כהן נתפס בגלל שהמודיעין הסורי קלט את השידורים שהעביר לישראל.

"אלי כהן היה מהטובים שבלוחמים. הוא ממשיך להשפיע עלינו ולנסוך בנו רוח קרב, אומץ לב, ערכים ומסירות - גם ממעמקי ההיסטוריה", אמר ראש המוסד בטקס חנוכת המוזיאון הלאומי על שם אלי כהן, בהרצליה. "הוא מקור השראה לא רק ללוחמים של היום, אלא לעובדי המוסד כולם, במגוון תפקידיהם. כולנו לומדים ממנו, גם כיום, מהי ציונות, מהי הקרבה ומהי מסירות נפש".

המברק האחרון של המרגל אלי כהן. המוסד, אתר רשמי
"אסיפה במטכ"ל". המברק האחרון של אלי כהן/אתר רשמי, המוסד
מוזיאון אלי כהן בהרצליה. דוברות עיריית הרצליה,
"כולנו לומדים ממנו מהי הקרבה ומהי מסירות נפש". אלי כהן/דוברות עיריית הרצליה

"אני מנצל את קדושת המקום הזה והאירוע המיוחד הזה כדי לחשוף לראשונה, וזאת לאחר מחקר עמוק שנעשה לאחרונה, שאלי כהן לא נתפס בגלל כמות השידורים ששידר, או בגלל לחץ שהופעל עליו מהמטה לשדר בדחיפות גבוהה", הוסיף ברנע. "אלי כהן נתפס רק בגלל ששידוריו נקלטו על ידי האויב, פשוט נקלטו ואוכנו. מעכשיו זאת עובדה מודיעינית".

עוד הוסיף ברנע כי "המוסד פעל וימשיך לפעול להביא מודיעין ופרטים חדשים אודות התקופה שבה תפקד אלי כהן בסוריה, וימשיך לפעול כדי להעלות את עצמותיו לקבורה בישראל. אלי הוא סמל ללוחמים רבים, שפעלו כל אחד בדורו, משך עשרות שנים רבות, וכל אחד מהם סיכן את נפשו, פעל במקצועיות ובמסירות, ותרם את תרומתו שלו למארג הביטחון של מדינת ישראל ועם ישראל. גם ממרחק השנים אנו מצדיעים ללוחם אמיץ שהיה בחוד הלחימה החשאית של המוסד ושל מדינת ישראל, מכבדים את זכרו ולומדים ממורשתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully