וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מודאגים אחרי חשיפת הפדופיליה בבתי החולים: "איך ילדה אמורה להתמודד עם איום כזה?"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 19:40

בעקבות חשיפת וואלה! אודות שני עובדי בית החולים רמב"ם ושיבא שנעצרו בחשד לתקיפה מינית של ילדים ותיעוד מטופלים בעירום, הורים רבים שילדיהם אושפזו בבתי החולים מביעים דאגה. "אם במקום כמו בית חולים קורים דברים כאלה, אז במי בכלל אפשר לבטוח?"

בווידאו: פדופיל משוחרר, שנמצא תחת פיקוח, חשוד במעשה מגונה בילד בן עשר ביפו/מערכת וואלה NEWS

לאחר שנחשף בוואלה! כי אח וסניטר בבתי החולים רמב"ם ושיבא חשודים בתקיפה מינית ותיעוד, הורים רבים שילדיהם אושפזו לאחרונה מעלים חששות, וזועמים על המצב. "מרגיש שכמעט אין במי לתת את האמון שלנו", הם מספרים ומשתפים על תחושות הפחד. "לא הייתי רוצה אפילו לתאר לעצמי שאחת מהבנות שלי נחשפה לדבר כזה".

אתמול נחשף כי אורן חננייב בן ה-28, ויעקב דניל בן ה-35, אח וסניטר בחדרי ניתוח של בתי החולים רמב"ם ושיבא, נעצרו בחשד לעבירות מין בילדות ותינוקות. השניים חשודים גם כי צילמו מטופלים בעירום ולאחר מכן סחרו ביניהם בתכנים. על פי החשד, מרבית הצילומים היו צילומי עירום של נערות וילדות. במהלך החקירה נתפס אף תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.

"אני לא השארתי את הילד בן השמונה שלי לדקה אחת לבד כשהוא עבר ניתוח בבית החולים לא מזמן", סיפרה תושבת המרכז, אם לבת ושני בנים. "זה גורם לי לחשוב אם אני יכולה להשאיר שם את הילדה הגדולה יותר לבד כשנגיע לשם. מזעזע שיש שם אח כזה. אנחנו שומעים בזמן האחרון גם על פסיכולוגים ומטפלים אחרים שעושים דברים דומים".

בית חולים רמב"ם, חיפה, 23 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"כמעט אין במי לתת את האמון שלנו", בית החולים רמב"ם/ראובן קסטרו

עוד המשיכה האם המודאגת ושיתפה. "זה מפתיע אותי, כי אם חלילה אני אגלה שעושים כל פעולה רפואית בילד שלי ללא הסכמה אני ארים דגל". עוד הוסיפה האם וסיפרה כי מחוויתה האישית, הטיפול בילדים היה מסור ומקצועי. "אני רוצה לקוות שזה מקרה חריג. יכול להיות שזה קשור למחסור בצוותים, שיוצר פתח לעשות דברים כאלה. אבל אני סומכת על המערכת הציבורית שכששומעים על דבר כזה ישר מטפלים. אנחנו חיים בעולם מטורלל, אז למרות שקשה לשמוע על זה חייבים להמשיך בחיים ולא לתת למקרה להשפיע".

ג'ורג', איש הקהילה הנוצרית בחיפה, נשוי ואב לשתי בנות ששתיים מהן אושפזו בשנה שעברה בבית החולים רמב"ם, שיתף בתחושתו לאחר הפרסום. "זה מצער ומרגיז מאד. ברגע שראיתי את הפרסום ממש קיבלתי חררה וממש רעדתי. לא הייתי רוצה אפילו לתאר לעצמי שאחת מהבנות שלי נחשפה לדבר כזה", הוא סיפר. "בכללי אני פשוט מודאג שאם במקום כמו בית חולים, שבו אנו נותנים אמון מלא ומוחלט, קורים דברים כאלה, אז במי בכלל אפשר להאמין ולבטוח?"

"אני מאד נרגז, כי אני יותר ויותר מרגיש שכמעט אין במי לתת את האמון שלנו", המשיך ג'ורג'. "אני רוצה להאמין שזה מקרה בודד אבל מה שכואב זה שזה תורם להרגשה של חשדנות של כל אדם בכל אדם. אני קורא לבית החולים לעשות בדק בית ומאד ממליץ לו לעשות כל מיני ביקורות פתע. צריך לעשות שימוש גם באמצעים טכנולוגיים כמו בגנים למשל עם מצלמות או עם מטפלות בבית, כי אי אפשר כבר לדעת על מי לסמוך. לצערי הרב לא בטוח שמבינים שזה נושא מאד רגיש שממש יכול לעלות בחיי אדם. צריך מעורבות משטרה בכל מקרה שעולים חשדות כאלה ולא לחכות עד שייקרה משהו".

אורן חננייב תושב קרית ים בן 28, החשוד בביצוע עבירות פדופיליה ועבירות מין תוך ניצול גישתו לחדרי ניתוח בבתי החולים בו הוא מועסק 13 בדצמבר 2022. מתוך לינקדאין, אתר רשמי
החשוד אורן חננייב/אתר רשמי, מתוך לינקדאין

מיה, תושבת העיר חיפה, נזכרה בפברואר 2019, אז אושפזה היא עצמה בבית החולים רמב"ם. "קראתי והזדעזעתי, אבל לא לגמרי הופתעתי", היא אמרה. "בהרבה מקומות לא בודקים רקורד של אנשים, אבל בבית חולים יש למישהו כזה הזדמנויות אינסוף להיות ביחידות עם מטופלת כשהיא במצב הכי לא מוגן. הוא בחלוק, היא בפיג'מה, היא אולי תחת הרדמה או טשטוש ובאיזשהו מקום את חסרת אונים. נשים רבות, ובטח נערות וילדות, אולי לא ידעו להבחין בהתחלה שנגיעה כזו או אחרת היא פסולה. לא בטוח שכשהן שוכבות על הגב הן בכלל ישימו לב שמישהו מצלם אותן בזריזות".

"כשאת בבית חולים זה בהגדרתו כשאת במצב לא טוב, פצועה או חולה לא במיטבך קוגניטיבית. את מתמסרת לצוות שיטפלו בכך, ולכן האחריות הגדולה לבית חולים והרגשת הבגידה הטוטאלית כשאת קוראת משהו כזה", הוסיפה מיה. "אני חושבת שזה לא תופעה נרחבת, אבל הנזק שעלול להגרם כל כך גדול שאסור שיהיה אפילו מקרה אחד כזה. הרהרתי איך ילדה אמורה להתמודד עם איום כזה. לא בטוחה שיש לי תשובה .זה יכול להיות פצע לכל החיים. זה אולי אומר שלצערנו הורים צריכים להיות ליד הילדים שלהם כל הזמן כשהם מאושפזים. לבית החולים כמו לכל מקום שבו שיש אוכלוסיות שזקוקות להגנה. אני אומרת שזה צריך להיות נשוא שמטופל בעדיפות ראשונה במעלה".

דניל יעקב. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
החשוד יעקב דניל/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמא נוספת, שביתה אושפזה בחודשים האחרונים בבית החולים רמב"ם, שיתפה ברגשותיה ואמר כי "זה בהחלט מזעזע, המחשבה שבמקום שאמור לעזור לך ברגעים כל כך קשים אתה לא מרגיש בטוח. ההרגשה באופן כללי לא בטוחה בחברה שלנו, בטח לא לילדים שלנו, ובכל מקום. בבית חולים, ברחוב ובגני שעשועים ואפילו במוסדות חינוך".

נשיא אל"י - האגודה להגנת הילד, ערן צימרין מסר כי "אנחנו עדים לתופעות קשות של התעללות ופגיעות מיניות בילדים ולצערנו זה קורה במקומות שצריכים להיות המוגנים והשמורים ביותר עבור חסרי ישע בכלל וקטינים בפרט. אנחנו באל"י נכונים לעמוד לצד משפחות הילדים שנפגעו ולסייע להן ככל הנדרש. מעבר לכך, כעמותה הפועלת לטיפול בסוגיות של אלימות, פגיעות מיניות והזנחה כלפי ילדים נפעל מול הכנסת והממשלה הנכנסת לקידום חקיקה להגברת הענישה של הצד התוקף".

לאחר מעצרם של שני החשודים, המשטרה מצאה ברשותם אלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי מובהק, בהם גם עבירות מין בילדים. כמו כן, נמצאה התכתבות ענפה של אחד החשודים בנושאי פדופיליה עם גברים נוספים. נגד השניים תוגש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully