וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה בבית החולים: 7 אנשי צוות חשודים שנהגו לתקוף מינית מטופל סיעודי

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 14:34

החשד נחשף כשאחות חדשה במחלקה בבית החולים אלי"ן בירושלים הבחינה ביחסים לא תקינים בין מטופל לאיש הצוות. היא שוחחה עם המטופל, שסיפר לה כי אנשי הצוות נוהגים לתקוף אותו מינית. 7 העובדים הושעו, והמשטרה פתחה בחקירה. "אנו מזועזעים", אמרה מנכ"לית ביה"ח לוואלה!

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

שבעה אנשי צוות בבית החולים "אלי"ן" בירושלים חשודים בתקיפה מינית של מטופל בבית החולים במשך כמה חודשים, כך נודע לוואלה!. הנהלת בית החולים השיקומי הגישה תלונה למשטרה והשעתה את החשודים, חברים בכוח עזר בבית החולים, עד לבירור החקירה בעניינם. חלק מהחשודים עובדים בבית החולים שנים רבות.

המקרה נחשף כשאחות חדשה במחלקה הבחינה ביחסים לא תקינים בין מטופל לאחד מאנשי כוח העזר. היא דיברה עם המטופל על המקרה, וכך נחשפה הפרשה בפני ההנהלה. לדברי המטופל, שצריך את עזרת הצוות במקלחות, הפגיעות נעשו שם, בהיעדר מצלמות מטעם צנעת הפרט. המטופל טען כי היו מקרים בהם כמה אנשי צוות פגעו בו ביחד.

בבית החולים הירושלמי מאושפזים לרוב ילדים עם צרכים מיוחדים. בחלק ממערך הדיור של בית החולים מתגוררת גם קבוצת מבוגרים סיעודיים, שמטופלים על ידי הצוות אך מקיימים אורח חיים עצמאי. המטופל שנפגע היה ממערך המבוגרים.

אגף חדש בבית חולים אלין. בית חולים אלין,
בית החולים אלי"ן. למצולמים אין קשר לכתבה/בית חולים אלין

כל עובדי בית החולים צריכים להגיש גיליון היעדר רישום פלילי מהמשטרה ותעודת יושר, כך היה גם מול העובדים הללו. שאר הצוות במחלקה מסתובב בתחושת הלם, ועובדים במשמרות של 12 שעות מאחר וקיים מחסור גדול בעקבות השעייתם של שבעת העובדים.

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר לוואלה! כי בית החולים נהג כשורה ודיווח למשרד באופן מידי. במשרד הבריאות ביקשו מהצוות להגיש תלונה במשטרה, כנהוג במקרים פליליים. "אלו מעשים שמעוררים שאט נפש ואינם צריכים להתרחש כלל במערכת הבריאות", הוסיף הגורם.

ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים אלי"ן, סיפרה כי "המטופל שיתף במסכת התנהלות לא נאותה, המעלה חשד לפגיעה בפרטיותו ואף בעלת אופי מיני. מיד עם העברת המידע להנהלה הורחקו כל החשודים, המידע הועבר למשרד הבריאות והוגשה תלונה במשטרה". היא הוסיפה, "המקרה החריג יטופל במלוא חומרת הדין, המטופל מקבל סעד וליווי מהצוות הבכיר בבית החולים. אנו מזועזעים מההתנהלות החריגה שנחשפה, ונפיק את המסקנות הנדרשות כדי להבטיח שאירועים כאלה לא ישנו. בית החולים פועל בתיאום מלא עם המשטרה ומחוייב לשלום כל הבאים בשעריו".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה הנמצאת בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully