וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימותים הגיעו לפשרה: ההצבעה על יו"ר הכנסת תיערך מחר בבוקר

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 13:28

הקואליציה והאופוזיציה העתידיות הסכימו שההצבעה על התפקיד, שאליו צפוי להתמנות יריב לוין, לא תתקיים היום. זאת, לאחר שהאופוזיציה תכננה להרים קשיים ולגרום לדחיית ההצבעה ועיכוב החקיקה של חוקי דרעי. ביש עתיד בירכו: "ניצחון ראשון, נתניהו חלש ועייף"

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

הקואליציה והאופוזיציה העתידיות הגיעו היום (שני) לפשרה, לפיה ההצבעה על יו"ר הכנסת תיערך מחר בשעה 10:00 בבוקר. זאת, לאחר ויכוחים רבים בועודה המסדרת והתכנון של האופוזיציה העתידית לעכב את ההצבעה שהייתה אמורה להיערך היום. המהלך נעשה כדי לעכב גם את הליך החקיקה של חוקי דרעי ובן גביר לתוך שבוע הבא, אז מדובר בימי חנוכה שבהם הכנסת פועלת במתכונת מצומצמת.

ביש עתיד בירכו על המהלך, ומסרו: ניצחון ראשון. לא תהיה היום הצבעה על יו"ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות לוח הזמנים הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

כחלק מהתוכנית, כל חברי הכנסת של האופוזיציה צפויים להירשם לנאומים בני דקה בפתח המליאה אחר הצהריים, נאומי הבכורה של הח"כים החדשים יימשכו כ-40 דקות כל אחד, חלק משרי הממשלה היוצאת יסכמו את עבודת משרדיהם בקדנציה האחרונה ולפחות 50 ח"כים ירשמו לדבר בדיון לפני ההצבעה על מינוי היו"ר, כל אחד שלוש דקות לכל היותר.

יריב לוין יור סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה. מרק ישראל סלם,
המהלך נעשה בכדי לגרום לכך שיו״ר הכנסת ימונה רק בשעות הלילה. יריב לוין/מרק ישראל סלם

במקביל, האופוזיציה תעמיד את ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד כמועמדת מטעמה לתפקיד יו"ר הכנסת. מדובר במועמדות חסרת סיכוי לאור הרוב שיש לקואליציה בהצבעה, אך זה נעשה בהמשך לפנייה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בשבוע שעבר שפורסמה בוואלה, לפיה יש להעמיד מועמדת לתפקיד בשל מיעוט הנשים בממשלה ובקואליציה העתידית כדי להעביר מסר ציבורי על כך.

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד אמר היום בוועדה המסדרת כי "אנחנו היום ביום משמעותי בכנסת, משכו אותנו שבוע ימים עד ההצבעה על בחירת יו"ר הכנסת. היום נודע לי שמתכננים לבזות את הכנסת. אני מתכוון להיפגש עם יו"ר הכנסת ולשמוע ממנו מה בכוונתו לעשות. אני מקווה שלא יהיה פה בזיון בית המשפט. אני מקווה שלא יהיה אוקורד סיום צורם לכהונתו, שירשם על שמו".

מירב בן ארי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מדובר במועמדות חסרת סיכוי לאור הרוב שיש לקואליציה בהצבעה. ח״כ מירב בן ארי/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה ח"כ בועז טופורובסקי הגיב לקיש ואמר: "בשביל להקים את הממשלה החשוכה של נתניהו החלש ושותפיו הקיצוניים והחשוכים, הם יצטרכו להעביר מספר חוקים מושחתים ובזויים שהולכים לפגוע פגיעה אנושה בדמוקרטיה, בשלטון החוק, באמון הציבור בנבחריו ובאזרחי ישראל. אנחנו לא ניתן לזה לקרות - בכנסת הקרובה ובמיוחד בשבועות הקרובים נאבק בכל הכלים הפרלמנטריים שהכנסת מעמידה לרשותינו, נגיע לכל דיון, נהיה בכל ועדה. אנחנו יודעים את החשיבות של העבודה שלנו, עתיד המדינה מוטל על הכף, נעבוד כולנו יחד כאופוזיציה מאוחדת. לא ניתן להם להרוס את כל מה שנבנה במדינה".

בכירים בליכוד תקפו את יו"ר הכנסת הנוכחי, מיקי לוי, בטענה כי הוא מעכב את ההליך להחליפו "הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל", נמסר. "כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו"ר הכנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך".

בן ארי הגיבה על העמדתה כמועמדת מטעם יש עתיד לתפקיד יו"ר הכנסת ואמרה, "אני מודה לראש הממשלה יאיר לפיד ולכל חברי האופוזציה המיועדת על התמיכה בי לתפקיד יו"ר הכנסת. תפקיד יו"ר הכנסת הוא תפקיד חשוב, ממלכתי ודורש הידברות עם שני צידי הבית, קואליציה ואופוזיציה. אני בטוחה שאוכל למלא את התפקיד בצורה ממלכתית וראויה, הגיע הזמן לאחר כמעט 15 שנה שאישה תמלא את התפקיד הייצוגי יו"ר כנסת ישראל"

מיקי לוי. ראובן קסטרו
"נאחז בקרנות המזבח". לוי/ראובן קסטרו

בהמשך פרץ ויכוח חריף בוועדה המסדרת, אז יו"ר הוועדה, יואב קיש, הוציא מהדיון שני חברי כנסת מיש עתיד לאחר שתיקנו אותו בדבריו. אחת מהן, ח"כ מירב בן ארי, אמרה: "מה זאת הדיקטטורה הזאת? איזו חוצפה".

לאחר מכן קיש המשיך לתקוף את לוי, וטען כי האופוזיציה מעוניינת "לגנוב" את בחירת יו"ר הכנסת. ח"כ שלמה קרעי הוסיף: "הם (האופוזיציה העתידית) לא יודעים להעביר את השלטון ולכבד את רצון הבוחר". ח"כ משה ארבל מש"ס, גם תקף ואמר כי "זאת שחיתות שלטונית. מיקי לוי לא מאפשר להליך דמוקרטי להתנהל בצורה תקינה. זה הכי קרוב למה שהיה בארצות הברית לאחר הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully