וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לממשלה: לוין ימונה היום ליו"ר כנסת זמני, בליץ החקיקה יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 8:37

לוין צפוי להתמנות לתפקיד כדי לסייע לקואליציה העתידית לקדם את החוקים שיכשירו את מינוי דרעי לשר, ויעבירו לבן גביר את הסמכויות שדרש. במקביל, נמשכות השיחות עם השותפות על עקרונות הממשלה הבאה. הצדדים ינסו להגיע להסכמות על חוקי הגיוס, הגיור והרפורמה במערכת המשפט

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

יותר מחודש לאחר הבחירות לכנסת ה-25, מליאת הכנסת תצביע היום (שני) על מינויו של חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת, לקראת השבעת הממשלה החדשה. מדובר במינוי זמני שעליו הצביעו אתמול חברי סיעת הליכוד, זאת בכפוף לסיכום כי לוין יתפטר מהתפקיד סמוך להשבעה ואז ימונה חבר כנסת קבוע לתפקיד. עם זאת, בליכוד מעלים תרחיש כי המינוי הזמני יהפוך לקבוע, אם לוין יסרב להתמנות לתפקיד שר המשפטים.

הבוקר יכנס שר המשפטים היוצא גדעון סער את ועדת שרים לענייני חקיקה, כדי לדון בעמדת הממשלה היוצאת בהצעות החוק שמקדמת הקואליציה העתידית, ובהן הכשרת המינוי של אריה דרעי לתפקיד שר למרות הרשעתו בעבירות מס, והעברת הסמכויות על המפכ"ל והמשטרה לטובת השר לביטחון הלאומי המיועד איתמר בן גביר. באופוזיציה מתכננים להקשות על הליך החקיקה באמצעות נאומים והסתייגויות בניסיון לעכבו ככל שניתן.

יו"ר הכנסת יריב לוין מפזר את הכנסת ה-23 באופן רשמי. 22 בדצמבר 2020. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
יסייע בקידום החוקים לפני הקמת הממשלה. לוין/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

רק לאחר מינוי יו"ר הכנסת החדש יכונסו שתי הוועדות הזמניות בכנסת. אחת בראשות חבר הכנסת שלמה קרעי, שתקדם את החוק עבור דרעי וכן חקיקה נוספת כמו ביטול האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעה קיימת, אם יישאר זמן עד להשבעת הממשלה. השנייה היא ועדה בראשות חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, שתקדם את החוק לתיקון פקודת המשטרה לטובת העברת סמכויות עבור בן גביר. שתי הוועדות יצטרכו לקדם את החקיקה בתוך לוח זמנים צפוף של תשעה ימים לכל היותר, אז מסתיים המנדט להרכבת הממשלה.

במקביל, בליכוד נמשכות השיחות עם יהדות התורה, הציונות הדתית וש"ס על עקרונות הממשלה הבאה. הצדדים ינסו להגיע להסכמות בנושאים כמו חוקי הגיוס, הגיור והרפורמה במערכת המשפט. בעוד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אינו מעוניין להיכנס בצורה מעמיקה לפרטים, השותפות דורשות שהדברים יהיו ברורים בהסכמים הקואליציוניים. נתניהו אף ימשיך היום ובמהלך השבוע בשיחות עם חברי הליכוד לקראת חלוקת התיקים הפנימית בתוך המפלגה.

בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
המו"מ הקואליציוני נמשך. נתניהו/ראובן קסטרו

בתוך כך, אתמול תקף חבר הכנסת דוד ביטן את חברי השותפות הקואליציונית, בעקבות הדרישה להעביר חקיקה לפני החתימה על ההסכמים הקואליציוניים. "אני נעלב בשם הליכוד בדבר אחד - כל מה שהם דורשים לפני הקמת הממשלה, מה הם לא מאמינים לליכוד?", תהה ביטן בריאיון ל"שבע תשע" ב-103FM. "אם לא, שיבואו ויגידו את זה".

בהמשך מתח ביקורת על חברי מפלגתו ברקע השיחות בליכוד על חלוקת התפקידים אחרי המשא ומתן הקואליציוני. לדבריו, הוא אינו ביחסים טובים עם חבר הכנסת מיקי זוהר, לאחר שטען כי ביטן מקדם סיעה בתוך הליכוד. "אני לא מסכים עם מה שהוא אמר, אני מעדיף לקבל ביקורת מאנשים אינטיליגנטיים", תקף ביטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully