וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ימים לסיום המנדט: נתניהו קבע כי יו"ר הכנסת הזמני יהיה יריב לוין

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 20:00

סיעת הליכוד בכנסת אישרה פה אחד את מינויו של ח"כ לוין - שיובא מחר לאישור סופי במליאת הכנסת. במקביל, נמשך המו"מ על קווי היסוד בממשלה, כשעדיין קיימות סוגיות לא פתורות מול הציונות הדתית סביב מערכת המשפט, ומול יהדות התורה על חוקי הגיוס, הגיור והשבות

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ימשיך היום (ראשון) בסבב השיחות עם חברי הכנסת מהליכוד. בד בבד, ח"כ יריב לוין מונה ליו"ר הכנסת הזמני, וגבר בינתיים על מועמדים כמו חברי הכנסת דוד אמסלם, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה שנחשבים מובילים במרוץ. ההחלטה תובא לאישור סופי במליאת הכנסת מחר בשעה 16:00, ולאחר מכן לוין ייכנס לתפקידו. יממה לפני השבעת הממשלה הוא צפוי להתפטר לתפקיד ונתניהו ימנה יו"ר קבוע לתפקיד.

השבוע צפויה הקואליציה העתידית להתחיל בבליץ החקיקה בשתי-הצעות חוק מרכזיות: חוק יסוד: הממשלה, שיכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר וחבר כנסת. בנוסף, תיקון פקודת המשטרה שהגיש בשבוע שעבר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ויעניק סמכויות לשר המיועד לביטחון לאומי. לטובת קידום שתי הצעות החוק הוקמו בשבוע שעבר ועדות מיוחדות בכנסת, והתכנון הוא לקדמן בהליך חקיקה מזורז, זאת למרות ההתנגדויות והסתייגויות של היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

במקביל, השותפות הקואליציונית של נתניהו ימשיכו לקיים שיחות משא ומתן על קווי יסוד בממשלה העתידית. נציגי יהדות התורה ייפגשו בצהריים כדי לנסות לגבש הסכמות סופיות בנושאים כמו חוקי הגיוס, הגיור והשבות, וכן בוויכוח סביב תקציבי החינוך החרדי. גם מול הציונות הדתית קיימים חילוקי דעות בין היתר סביב הרפורמה במשפט. בליכוד מעוניינים לכתוב בהסכם נוסח מעומם על הסוגיה מבלי לציין את הרוב שבו יהיה ניתן לאשר את פסקת ההתגברות, אבל בציונות הדתית מעוניינים בהרחבה מפורטת כדי שהוויכוח לא יתנהל לאחר הקמת הממשלה.

לנתניהו נותרו כעת 10 ימים נוספים להרכבת הממשלה, אך מרגע שיודיע כי "עלה בידי" יהיו לו שבוע ימים נוסף כדי להשביע את הממשלה בפועל. ההשבעה אמורה לצאת לפועל בסוף ימי החנוכה, אבל ייתכן כי תידחה ביומיים נוספים, כדי להשלים את סבב חלוקת התפקידים, החקיקה וכל השאר הנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully