וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה החליט להאריך ב-10 ימים את המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 14:26

הנשיא נעתר לבקשת יו"ר הליכוד, והאריך את המנדט עד 21 בדצמבר. "כשהבעת את הסכמתך להרכיב את הממשלה, אמרת כי תגבש אחת שתפעל למען העם כולו", כתב הרצוג לנתניהו. "חוזר על קריאתי שהממשלה שתוקם תפעל למען כלל הציבור"

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

הנשיא נעתר לבקשת יו"ר הליכוד, והאריך את המנדט עד 21 בדצמבר. "כשהבעת את הסכמתך להרכיב את הממשלה, אמרת כי תגבש ממשלה שתפעל למען העם כולו", כתב הרצוג לנתניהו. "אלו ימים מורכבים, כשמחלוקות על סוגיות יסוד מאיימות ללבות אלימות ושנאת חינם. חוזר על קריאתי שהממשלה שתוקם תפעל למען כלל הציבור"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נעתר היום (שישי) לבקשת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו והאריך את המנדט שלו להרכבת הממשלה עד ל-21 בדצמבר. "כשהבעת את הסכמתך להרכיב את הממשלה, אמרת כי תגבש ממשלה שתפעל למען העם כולו", כתב הרצוג לנתניהו. "אלו ימים מורכבים, כשמחלוקות על סוגיות יסוד מאיימות ללבות אלימות ושנאת חינם. חוזר על קריאתי שהממשלה שתוקם תפעל למען כלל הציבור וכי הקואליציה המתגבשת תקפיד על שיח מכבד ואחראי בין הרשויות".

אתמול ביקשה הליכוד מהנשיא הארכה למנדט, לאחר שהושגו הסכמות עם כל השותפות הקואליציוניות, אך ההסכמים עצמם טרם נחתמו ונשארו סוגיות עקרוניות פתוחות. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ביקש מהנשיא את מלוא ארכת 14 הימים המותרת על פי החוק.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הנשיא מטיל את המנדט על נתניהו, נובמבר/ראובן קסטרו

בבקשה להארכת המנדט כתב נתניהו כי מאז קבלת המנדט מהנשיא בחודש שעבר, נוהל "משא ומתן אינטנסיבי בין נציגי הליכוד לבין צוותי משא ומתן של כל אחת מהסיעות האמורות. בתחילה התמקד המשא ומתן בסוגיות עקרוניות לרבות בעקרונות הבסיסיים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם. לאחר מכן התקיימו בין הצדדים פגישות בנושא חלוקת תפקידים בממשלה רפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה".

נתניהו עידכן את הנשיא במכתבו כי בשלב זה נחתמו עם כל 64 הממליצים נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה, אך "נותרו סוגיות בתחום התפקידים שעדיין לא סוכמו. כך למשל לסיעת ש"ס ויהדות התורה עדיין אין הסכם תפקידים מפורט אלא מכתב בלבד". לפי נתניהו, "המשא ומתן נמצא בעיצומו וחלה בו התקדמות רב,ה אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה יידרשו כל ימי ההארכה שבסמכותך לתת לי על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully