וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להישאר צעיר לנצח: הדרום קוראינים יהפכו צעירים יותר עקב שינוי שיטת חישוב הגיל המקובלת

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 17:12

שיטת חישוב הגיל הנהוגה במדינה התחילה בגיל שנה ובכל חודש ינואר נוספה שנה נוספת לגיל. לחישוב גיל גיוס וגיל חוקי לשתייה ועישון, השיטה הייתה דומה אך התחילה ב-0. ב-23 ביוני, תאמץ המדינה את השיטה הנהוגה בעולם. "תמיד נאלצתי לחשוב פעמיים כשנשאלתי בחו"ל על גילי"

ילדים משחררים פרפרים בתקווה למפגש פסגה מוצלח עם צפון קוריאה, דרופ קוריאה. רויטרס
תינוק שנולד נחשב לבן שנה ובכל ה-1 בינואר הוא גדל בשנה. ילדים בדרום קוריאה/רויטרס

שיטת חישוב הגיל בדרום קוריאה צפויה להשתנות ב-23 ביוני, ולהיות זהה לזו המקובלת ביתר בעולם. לפי השיטה הדרום קוראינית, תינוק שנולד נחשב לבן שנה ובכל ה-1 בינואר הוא גדל בשנה, בניגוד לשיטת העולם בה אדם נולד בגיל אפס וחוגג שנה נוספת בכל חזרה על תאריך הלידה.

כך לדוגמה, לפי הדרך הקוריאנית לחישוב, ילד שנולד ב-31 בדצמבר ייחשב כבר ביום למחרת בן שנתיים. לצורכי גיוס או חישוב הגיל החוקי לאלכוהול ועישון ישנה דרך חישוב אחרת; גילו של אדם מחושב מאפס בלידה ומתווספת שנה לגיל בכל ה-1 בינואר. כלומר, לכל אדם במדינה ישנם שני גילאים, ואדם יבחר את גילו בהתאם להקשר בו נשאל. לצד אלו, דרום קוריאה משתמשת גם בשיטה הבינלאומית של חישוב גיל על ידי התחלה מאפס בלידה והוספת שנה בכל יום הולדת.

שיעור באחד מבתי הספר בסיאול, דרום קוריאה ברגע התפשטות נגיף הקורונה 8 ביולי 2020. רויטרס
"מי לא יברך להיות צעיר בשנה או שנתיים?". ילדים בכיתה בדרום קוריאה/רויטרס

כדי לשים קץ לבילבול שנוצר עקב שילוב השיטות השונות, החל מחודש יוני הקרוב המדינה תאמץ רשמית את השיטה הבינלאומית - לפחות על פי מסמכים רשמיים. יו סאנג-בום, ממפלגת השלטון של פיפל פאוור, אמר לפרלמנט: "התיקון נועד לצימצום עלויות סוציו-אקונומיות מיותרות לאור המחלוקות המשפטיות והחברתיות עקב הבילבול הנמשך בין הדרכים השונות לחישוב גיל".

ג'ונג דא-און, עובדת משרד בת 29, סיפרה כי היא שמחה על השינוי והוסיפה כי תמיד נאלצה לחשוב פעמיים כשנשאלה בחו"ל לגבי גילה. "אני זוכרת שזרים הסתכלו עליי בתמיהה כי לקח לי כל כך הרבה זמן לחזור עם תשובה על בת כמה אני". היא הוסיפה ואמרה, "מי לא יברך להיות צעיר בשנה או שנתיים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully