וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: שיגור טיל בליסטי עוצמתי מצפון קוריאה נכשל

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 15:53

טיל Hwasong-17 הוא ההמתקדם ביותר של צפון קוריאה, ושוגר לראשונה בהצלחה ב-24 במרץ. הטיל שוגר בבוקר וטס למרחק של 750 ק"מ לפני שנפל לים יפן,

השיגור של צפון קוריאה הבוקר (חמישי) של הטיל הבין יבשתי הבליסטי העוצמתי ביותר שלה (ICBN), נכשל, על פי מקור בממשלת דרום קוריאה. פיונגיאנג הגבירה את ניסויי הטילים שלה על רקע תרגיל אווירי משותף של ארצות הברית ודרום קוריאה, שאמור היה להסתיים מחר.

עם זאת, לאחר כמה שעות מהשיגור הכושל, וושינגטון וסיאול הסכימו להאריך את התרגיל עד למועד לא ידוע, על פי הצהרה של חיל האוויר של דרום קוריאה. צפון קוריאה הביעה את התנגדותה לתרגיל, ואתמול שיגרה יותר מעשרים טילים לעבר הגבול הימי בינה לבין שכנתה בדרום.

אישה מביטה בשידור של שיגור טילים בצפון קוריאה. טוויטר, אתר רשמי
אישה מביטה בשידור טלוויזיוני של שיגור הטילים בסיאול, היום/אתר רשמי, טוויטר

הטיל שוגר בבוקר וטס למרחק של 750 ק"מ לפני שנפל לים יפן, ממזרח לחצי האי הקוריאני, אמר משרד ההגנה היפני. מקור בממשלת דרום קוריאה אמר ל-CNN כי גורמים רשמיים חושדים שמדובר בטיל Hwasong-17, המתקדם ביותר של צפון קוריאה, ששוגר לראשונה בהצלחה ב-24 במרץ. לאחר שיגור הטיל המתקדם, שיגרה המדינה עוד שני טילים לטווח קצר, לדברי דרום קוריאה ויפן.

השיגורים הבוקר התרחשו כמה שעות לפני ששר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להיפגש עם עמיתו הדרום קוריאני בפנטגון. דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, אדריאן וטסון, אמרה בהצהרה כי וושינגטון "מגנה בחריפות" את שיגור הטילים וכי מדובר ב"הפרה בוטה של החלטות האו"ם".
עד כה השנה, ביצעה צפון קוריאה כ-30 שיגורי מבחן של טילי שיוט וטילים בליסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully