וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחת לערמת אנשים במשך שעה": בסיאול מחפשים תשובות בעקבות האסון

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 11:55

153 אנשים נהרגו אמש לאחר שהמון עצום שחגג את חג ליל כל הקדושים נדחק לסימטה צרה. על פי שר הפנים לי סאנג-מין, יותר מ-90% מהגופות כבר זוהו. משפחות הקורבנות והפצועים מתגודדות בבתי החולים בזמן שחקירה נפתחה לגבי זמן התגובה של המשטרה, שהגיעה באיחור לזירה

בווידאו: אסון בסיאול/רויטרס

דרום קוריאה מחפשת הבוקר (ראשון) אחר תשובות בעקבות האסון אמש שבו נהרגו 153 אנשים לפחות ומאות נפצעו. כמאה אלף אנשים, ברובם צעירים ובני נוער, הגיעו אתמול לחגוג את חג ליל כל הקדושים באזור הבילויים איטאוון בבירה סיאול ולציין את החג הראשון, שבו התושבים יכלו לחגוג ללא מגבלות הקורונה כגון התקהלויות ומסכות. החגיגות נהפכו במהרה לאסון כשבדוחק הגדול החלו אנשים להירמס. הרשויות הכריזו אמש על תקופת אבל בעודן חוקרות כיצד התרחש הטרגדיה.

סואה צ'וי בת ה-23 תיארה את המתרחש באותה סימטה: "לפתע, אנשים החלו לדחוף אחד את רעהו, אנשים התחילו לצרוח". הצרחות , לדבריה, נמשכו כרבע שעה ו"היתה פאניקה", היא הוסיפה. "חלק מהאנשים התקדמו בעוד חלקם הלכו אחור, ואז הם דחפו זה את זה", היא אמרה ל-CNN. צ'וי הצליחה להימלט לתוך בניין בסימטה, וצפתה באסון המתרחש מול עיניה. לדבריה, אנשים טיפסו על צדי הבניין בניסיון לשרוד.

זירת הרמיסה ההמונית בסיאול, 29 באוקטובר 2022. רויטרס
זירת הרמיסה אתמול בסיאול/רויטרס

הכאוס נהפך במהלך הלילה להלם ועצב. משפחות של קורבנות נאספו במרכז באיטאוון, שם הרשויות גיבשו רשימות של שמות המתים והנעדרים בניסיון נואש לזהות את הגופות. עד כה, על פי שר הפנים לי סאנג-מין, יותר מ-90% מהגופות כבר זוהו. הוא הוסיף כי עשר גופות עדיין לא זוהו מפני שמדובר בבני נוער ללא תעודת זהות, שאר הגופות הן של אזרחים זרים.

אך רבים עדיין נעדרים. המשפחות מתקשרות ללא הרף לבתי החולים ומגיעות לחדרי המתים לחפש אחרי יקיריהן. על פי רשויות סיאול, התקבלו יותר מ-3,580 דיווחים על נעדרים. אהן יאון-סיאון, אמרה לסוכנות החדשות הדרום קוריאנית "יונהאפ" כי בתה בת ה-19 היתה בחגיגות עם בן זוגה. כמה שעות אחרי שהזוג עזב, בן הזוג התקשר אליה בבכי ואמר כי בתה "נמצאת מתחת לערמה של אנשים במשך יותר משעה" וכי ניסה לחלץ אותה ללא הצלחה. מאז אהן מחפשת בבתי החולים אחר בתה. "אמשיך לחפש", היא אמרה.

צ'ו בת ה-23 שהצליחה להימלט, אמרה כי לא ראתה באזור משטרה או גורמים רשמיים כלשהם מנסים להשתלט על ההמון בזמן האסון. גם כשהמשטרה הגיעה, מאוחר יותר, הבלבול והפאניקה נמשכו. "השוטר צרח, אך לא ידענו אם הוא שוטר אמיתי משום שהיו כל כך הרבה אנשים מחופשים", היא אמרה. "אנשים שאלו אותו, האם אתה שוטר אמיתי?'"

הרשויות קיבלו את הדיווחים הראשונים על אנשים קבורים בתוך ההמון בשעה 10:24 בלילה. שר הפנים אמר כי "מספר משמעותי של שוטרים וכוחות ביטחון" היו אתמול בלילה באזור אחר של סיאול שבו התקיימו הפגנות. באיטאוון, ההמון באותה עת לא היה גדול באופן יוצא דופן והיתה במקום נוכחות רגילה של כוחות ביטחון. אך לאחר שהחלה הרמיסה, יותר מ-1,700 אנשים ביטחון הגיעו לזירה, ובהם 517 לוחמי אש, 1,100 שוטרים ו-70 עובדי ממשלה.

זירת הרמיסה ההמונית בסיאול, 29 באוקטובר 2022. רויטרס
זירת הרמיסה אתמול בסיאול/רויטרס
דרום קוריאה: יותר מ-20 הרוגים באסון אזרחי בחגיגות ליל כל הקדושים. רויטרס
זירת הרמיסה אתמול בסיאול/רויטרס

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול כינס פגישת חירום היום בבוקר, ולאחר מכן ביקר בזירה וקיבל עדכונים בשטח. הוא קרא לתקופת אבל עד שחקירת האירוע תסתיים. ראש הממשלה האן דאק-סו לאחר מכן אמר כי תקופת האבל תסתיים בחצות ב-5 בנובמבר. "טרגדיה שלא היתה צריכה לקרות התרחשה במרכז סיאול בליל האלווין" אמר יון. "אני מתפלל למען אלה שמתו בתאונה הלא צפויה ומקווה שהפצועים יחלימו במהרה". הוא הוסיף כי "משרדי הממשלה הרלוונטיים כמו משרד הפנים יערכו ביקורות חירום באירועים שונים ובפסטיבלים מקומיים.

הממשלה גם תקים קרן מימון למשפחות המתים והפצועים ותספק טיפול פסיכולוגי. הממשלה הכריזה על מחוז יונגסאן-גו, היכן שנמצאת שכונת איטאוון, אזור אסון מיוחד.

על פי עד ראיה בשם סאנג סהיון, הסימטה דמתה ל"קרון רכבת תחתית עמוס" וכי היה עליו לדחוף בכוח כדי להתרחק מהרחובות הצפופים. "היה לי מזל שהצלחתי קודם לכן להתרחק, שמעתי שאנשים נהרגו. אנשים נרמסו ונחנקו", הוא אמר.

דרום קוריאה: יותר מ-20 הרוגים באסון אזרחי בחגיגות ליל כל הקדושים. רויטרס
זירת הרמיסה אתמול בסיאול/רויטרס
זירת הרמיסה ההמונית בסיאול, 29 באוקטובר 2022. רויטרס
זירת הרמיסה אתמול בסיאול/רויטרס

בקרב הקורבנות נמצאים גם 22 אזרחים זרים מ-12 מדינות, כולל ארבעה מסין, איראן, רוסיה, תאילנד, ארצות הברית, אוסטרליה, אוזבקיסטן, וייטנאם, קזחסטן, אוסטריה, סרי לנקה ונורבגיה. מנהיגים מכל קצוות תבל שלחו תנחומים לדרום קוריאה. "ג'יל ואני שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחות שאיבדו את יקיריהן בסיאול" אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהצהרה. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן צייץ כי ממשלת ארצות הברית מוכנה לספק לדרום קוריאה את כל התמיכה שהיא רוצה.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צייץ: "מחשבותינו עם צוותי החירום ועם כל הדרום קוריאנים בזמן כה קשה". נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בצרפתית ובקוריאנית "צרפת עומדת לצידכם". נשיא סין שי ג'ינפינג אמר כי "בשם הממשלה הסינית והעם הסיני, אני מביע את תנחומיי העמוקים למשפחות ולפצועים", על פי סוכנות הידיעות "שינהואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully