וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך לשעבר: "לאן אנחנו הולכים? מפרקים את המדינה"

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 10:23

הרב שי פירון, שלמד בעבר יחד עם ח"כ אבי מעוז, יוצא נגד פירוק משרד החינוך לגורמים: "הוא ילמד רק מתמטיקה ואנגלית? זה לא מזכיר את 'באנו חושך לגרש', אלא את 'סבתא בישלה דייסה'". לדבריו, המצב יביא גם להחרפת הפערים. "לא מאמין שבליכוד הבינו על מה הם חותמים"

אבי מעוז במליאה: "מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך"/ערוץ הכנסת

הרב שי פירון, לשעבר שר החינוך מטעם מפלגת יש עתיד, יצא היום (שישי) נגד החלשת משרד החינוך והעברת סמכויות נרחבות שלו לשרים אחרים. "לאן אנחנו הולכים? אנחנו מפרקים את המדינה. חברים תתעוררו", אמר בריאיון לתוכנית "סיכום השבוע" עם ניסים משעל ב-103FM.

"הסיפור מאוד פשוט - אנחנו נכנסים למצב חדש שבו יתפרק החינוך הממלכתי. תבוא ח"כ סטרוק ותגיד 'חינוך יהודי זה אצלי'. אורית, אם את רוצה לדאוג לחינוך היהודי תשאירי אותו במשרד החינוך, תהיי סגנית שר במשרד החינוך", הוסיף. "בא אריה דרעי ואומר 'אני רוצה את החברה למתנ"ס ותנועות הנוער', בא אבי מעוז ואומר 'אני רוצה את התוכניות החיצוניות'. אתם, משרד החינוך, תלמדו רק מתמטיקה ואנגלית, את כל מה שנוגע לעומק, לערכים, את זה ניקח".

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"זה לא 'באנו חושך לגרש'", אבי מעוז/ראובן קסטרו

"אתה יודע מה זה מזכיר לי? מעוז עמד השבוע ושר את השיר 'באנו חושך לגרש', אני נזכרתי בשיר אחר. אתה זוכר את השיר 'סבתא בישלה דייסה', אתה זוכר למי לא נשאר בסוף? זה האירוע. אני מכיר את אבי מעוז היטב, למדנו יחד", הוסיף.

לדבריו, אמירת נתניהו לפיה יפקח על פעילותו של מעוז, אינה מספיקה. "זו סוגיית מזעור הנזקים אחרי הטעויות, אני באמת מאמין שכשחתמו על ההסכם הזה במקרה של מעוז לא ידעו על מה הם חותמים", אמר. מה הדבר המדהים? למה יש כל כך הרבה שרים, כל כך הרבה אגפים עוברים? כי הם לא מאמינים לו. מה הייתה הבעיה להגיד 'זה משרד החינוך', ולחתום על הסכם?".

עוד בוואלה!

שכחו מה זה להיות הורים? אין מה לחשוש מאבי מעוז - החינוך מתחיל ונגמר בבית

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ושי פירון בשבעת הכנסת 20. ליאור רותם, מערכת וואלה! NEWS
"מפרקים את המדינה". הרב פירון עם לפיד/מערכת וואלה! NEWS, ליאור רותם

"אני חושש שיקומו הורים ויגידו 'יעקב אשר חתם על הסכם שמשווה את התקציבים לחינוך החרדי, אז בואו אנחנו ההורים החילוניים נפרוש מהחינוך הציבורי, נקים מערכת חינוך בלתי רשמית חילונית'", הסביר. "בואו נלך עכשיו לאירוע יותר רחב - ומי יישאר במשרד החינוך? ילדי הפריפריות, ילדים מוחלשים, יגיעו למערכת חינוך נוראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully